Black Friday 2019. Nu te lăsa păcălit! Fă cumpărături în cunoștință de cauză
Cu ocazia reducerilor de Black Friday (Vinerea Neagra), InfoCons trage un semnal de alarmă pentru consumatori.
Reprezentanții InfoCons le recomandă consumatorilor să fie atenți la cumpărăturile de Black Friday și îi informează că au drepturi și pune la dispoziție un număr de telefon pentru a solicita sprijin.
”Nu uita, indiferent de promoție, ai aceleași drepturi. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor tale. InfoCons este alături de tine! Ai încredere, înainte de a cumpăra, informează-te, testează, cunoaște-ti drepturile și numai după aceste etape, cumpără. Dacă ai pățit ceva, InfoCons te ajută să îți recuperezi daunele morale și materiale, apelând la numărul de telefon 0219615 - Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom. Totodată poți apela la telefonul consumatorilor al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – 0219551”, se arată într-un comunicat de presă.
Legislația în vigoare, avantaj pentru consumatori
Anul acesta vine cu un plus pentru consumatori intrând în vigoare prevederile directivei europene, PE- CONS 83/19 – Directiva 98/6/CE care introduce articole noi cu privire la reduceri :
„Articolul 6a
(1) Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț.
(2) Prețul anterior înseamnă prețul cel mai scăzut practicat de comerciant pentru o perioadă de timp de cel puțin 30 de zile înainte de aplicarea reducerii de preț."
InfoCons sfătuiește consumatorii care doresc să achiziționeze produse în perioada Black Friday să:
- monitorizeze timp de 30 de zile prețurile produsului pe care doresc să îl achiziționeze, pentru ca reducerea să fie una reală;
- verifice la momentul achiziției dacă produsul se află pe stoc;
- verifice dacă prețul afișat este integral (conține sau nu TVA);
- fie atenți dacă prețul include și costurile de livrare ale produsului ;
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii.
Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:
Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscala etc); Caracteristicile esențiale ale produsului; Pretul cu toate taxele incluse; Cheltuielile de livrare, daca este cazul; Modalitatile de plata si de livrare; Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului; Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs; Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
"A început febra reducerilor, discounturilor, soldărilor, promotiilor sau cum mai sunt denumite, pentru că nici nu mai știm dacă suntem în fața unei vitrine din România sau Anglia.Oare chiar avem nevoie de produsele respective? Sau doar ne bucurăm că facem o afacere la un preț mic?Este oare o afacere? Să nu uităm că suntem consumatori și toate aceste luminițe și oferte sunt menite să ne atragă doar, doar, mai cumparăm ceva. Ar trebui sa ne gândim dacă avem o nevoie reală și necesară, să facem o evaluare a produsului respectiv și să nu cumpărăm imediat, în urma unui impuls, în fața unui mesaj de tipul "doar acum cu 70% mai ieftin", mai ieftin decât ce era realmente mai ieftin. Cel mai important este să nu uităm să ne uităm pe etichetă și să o citim atent. Nu uita, indiferent de promoție, ai aceleași drepturi. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor tale. Black Friday, inițial o seară a reducerilor, devine o vineri cam lungă, zile întregi, săptămâni sau chiar o lună”, susține Sorin Mierlea - Presedinte InfoCons.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News