Data publicării:
Bilanţ negru pe şosele. România, locul întâi în UE la numărul de morţi în accidente rutiere
România rămâne în fruntea UE la capitolul morţi pe şosele.
În România au decedat 96 de persoane la un milion de locuitori în accidente rutiere în 2019, cea mai mare rată din Uniunea Europeană, arată datele publicate de Eurostat, biroul european de statistică. A doua cea mai mare rată a accidentelor rutiere mortale este în Bulgaria, unde 90 de persoane la un milion de locuitori au decedat în 2019 în urma unui accident rutier.
În total, în România au murit 1.864 de persoane din cauza unui accident rutier în 2019, în scădere faţă de 2009, când au decedat 2.797 de persoane pe şoselele din România. Site-ul Poliţiei Române arată că în România s-au înregistrat 8.642 de accidente rutiere grave în aceeaşi perioadă de timp, în scădere de la peste 10.200 de accidente rutiere grave în 2009.
Datele Eurostat mai arată că cele mai sigure şosele sunt în Suedia, unde s-au înregistrat 22 de persoane decedate la un milion de locuitori, în urma unui accident rutier. Urmează Irlanda (29), Malta (32) şi Olanda (34). La polul opus se află România, apoi Bulgaria cu 90 de morţi din cauza accidentelor rutiere la un milion de locuitori şi Polonia cu 77 de victime decedate la un milion de locuitori din cauza unui accident rutier.
În Uniunea Europeană media este de 51 de morţi la un milion de locuitori din cauza accidentelor rutiere, transmite Mediafax.
Titi Aur, sfaturi cruciale pentru şoferi. Ce faci când plouă torenţial sau când se inundă şoseaua
"În primul rând, nu intri cu maşina unde este apă multă pe şosea. De când avem maşini moderne, cu tot felul de senzori şi sisteme electronice, acestea sunt din ce în ce mai sensibile, indiferent cât de scumpe sunt. Dacă pe vremuri grija principală era să nu ajungă apa la delcou, acum practic şi la roată, şi la praguri, şi la cutie, şi la diferenţiale, avem tot felul de senzori, adică un cablu electric care se mufează. Maşinile cu multă electronică intră pe sistem de avarie practic foarte repede. Dacă un senzor de la ABS nu mai transmite corect, sau de oriunde altundeva, se intră pe sistem de avarie, atunci trebuie mers la service, curăţat senzorul, etc, dar înseamnă timp pierdut. Deci nu intrăm cu maşina în apă adâncă. Aici nu mă refer la apa în care intră roata, ci apa care ajunge la şasiu.
Dacă totuşi te prinde într-o astfel de zonă, încerci să mergi cu viteza cea mai mică. E şi o glumă, să nu faci valuri. De nevoie, încerci să treci, dar îţi asumi riscul de a avea o avarie care nu este neapărat una gravă sau imediată. Dar mai bine evităm să intrăm în apă. Cu cât maşina e mai sofisticată, cu atât e mai mofturoasă la astfel de lucruri", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News