Badea, după ce i-a zis vloggerul Selly: Wow, nu eram pregătit pentru asta
Vloggerul Selly a fost invitatul lui Mihai Gâdea la „Sinteza Zilei”. Spre finalul emisiunii, a intervenit și Mircea Badea.
În cele ce urmează, vă prezentăm o parte din dialogul purtat la Antena 3. Totul a început cu o glumă spusă de Mircea Badea:
Mircea Badea: A sunat Johnny Bravo. Și-a cerut freza înapoi.
Selly: Da, a mai sunat săptămâna trecută, dar i-am zis că mai am un pic nevoie de ea.
(…)
Mircea Badea: Ești un om preocupat de soluții, eu sunt un om care generează doar probleme. Și, atunci, cred că ne-am întâlnit bine.
(…)
Selly: Eu am dat Bacul la română, matematică și biologie.
Mircea Badea: La biologie?! Wow, nu eram pregătit pentru asta. Eu am dat la cinci materii. Am dat și la sport. Zece am luat la sport, la scris. Deci, la biologie, pe bune? Dar ce ți-a dat?
Selly: Că tot criticam programa, la biologie chiar îmi place ce se învață. Ai niște cerințe despre niște boli. Și tu înveți pentru fiecare sistem, respirator, digestiv. (…) E mega util să știi ce simptome au anumite boli.
Mircea Badea: Și ce ți-a picat la Bac?
Selly: Erau multe grile.
Mircea Badea: Noi n-am dat grilă. Eu, în clasa a VIII-a, am și terminat-o, m-am pregătit pentru admitere la liceu. Mama a luat niște caiete tip I și II. Am reînvățat să scriu. Și-a dat seama mama că nu va înțelege nimeni ce scriu. Asta a fost pregătirea mea pentru examen.
(…)
Mircea Badea: Și ce vrei să te faci când vei fi mare?
Selly: Mă consider deja un pic mare și am ales deja o traiectorie. Dacă nu voi fi vlogger, cu siguranță, voi face tot ceva în divertisment, media, filme, emisiune. Media e domeniul care mă fascinează cel mai mult.
Mihai Gâdea: Crede-mă, ești născut pentru asta!
Principalele probleme ale învățământului românesc, prin ochii lui Selly:
1. Timpul pe care elevul îl petrece la școală - „Dacă tu ca elev nu ai timp să-ți pui întrebări, să te gândești la viitorul tău, dacă nu ai timp să socializezi, nu va fi bine. Școala din România promovează obediența, tocitul și dăunează foarte mult. Se promovează meditațiile, se dau teme enorm de multe pentru acasă și nu mai ai timp pentru tine. Asta te dezvoltă cel mai mult!”
2. Profesorii și modul de predare - „La orele din România nu este încurajată opinia elevului. Dezbaterea. Munca în echipă. Sistemul din România promovează doar vârfurile, ”Mihai, cel mai bun elev din clasă”, lucru pe care elevii îl aud și acasă ”De ce nu poți să fii și tu ca Mihai?”. Acest lucru provoacă traumă. Mulți copii mi-au scris despre experiențele lor, despre profesori care urlă la ei, îi umilesc, uneori și cazuri de violență fizică. Tot aici, trebuie să existe un sistem prin care elevii să-și poată evalua profesorii. Există prin lege trei modalități prin care profesorii sunt evaluați: prin autoevaluare, prin evaluare la nivelul comisiei metodice și prin evaluare la nivelul Consiliului de Administrație a școlii. Unde este feedback-ul elevilor în toată ecuația asta? Trebuie să existe un sistem digital, anonim, prin care elevii, la sfârșitul anului, să dea o notă profesorului. Pentru că, dacă există patru clase de elevi care spun că profesorul nu este bun, ăla a doua zi trebuie să-și facă bagajele și să nu mai lucreze niciodată în învățământ.”
3. Schimbarea programei - „Trebuie să adăugăm educație economică în școli. Lucrezi cu banii toată viața ta, trebuie să știi să manageriezi banii indiferent de câți ani. Astea sunt lucrurile de care te vei lovi înainte să termini școala. Eu cred că ar trebui să se dea Bacul din așa ceva. Apoi sunt materii care ar trebui reformate, de exemplu Educația Civică. Trebui să știi cărei instituții trebuie să te adresezi pentru că ei lucrează pentru tine, trebuie să știi cum acționează”, a spus Selly.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News