Potrivit acestuia, ridicarea interdicţiei de zbor pentru avioanele Boeing 737 MAX în Europa va depinde de zborurile de încercare efectuate de piloţii europeni, care conform calendarului actual sunt prevăzute a avea loc la mijlocul lunii decembrie. Patrick Ky a refuzat să se pronunţe asupra calendarului deciziilor Agenţiei federale americane din domeniul aviaţiei (FAA) însă a prognozat că nu va exista un decalaj mai mare de câteva săptămâni, între ridicarea interdicţiilor de zbor pe ambele maluri ale Atlanticului. Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Producătorul aeronautic american Boeing speră că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor. 'După părerea mea, acest lucru va avea loc la începutul anului următor, dacă totul se va derula cu bine. Din ceea ce ştim în prezent, intenţionăm ca zborurile de încercare să aibă loc la mijlocul lunii decembrie, ceea ce înseamnă că o decizie de reintrare în serviciu va fi luată în ianuarie în ceea ce ne priveşte', a declarat Patrick Ky vineri seara. Directorul EASA a adăugat că această reintroducere în serviciu va fi coordonată pe cât posibil cu FAA însă cele două agenţii au proceduri diferite, în special în ceea ce priveşte consultările.
'În consecinţă, este posibil să avem un decalaj de câteva săptămâni dar nu vorbim de şase luni. Vorbim de o întârziere care, dacă se va produce, va fi cauzată în principal de aspectele tehnice ale procedurilor administrative', a spus Patrick Ky. Aceste declaraţii au fost făcute înainte de apariţia în presă a unor schimburi de mesaje interne care au avut loc în anul 2016 între piloţii Boeing, care au ridicat noi semne de întrebare cu privire la calendarul reluării zborurilor avioanelor 737 MAX. În data de 13 martie, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia. Compania TAROM a anunţat atunci că directiva Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu afectează TAROM, pentru că aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcţie la finalul anului 2021, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 7 mai: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme cu banii. Ai mare grijă, zilele acestea!
- Gestul făcut de Regele Charles al III-lea față de România, chiar înainte de încoronare. Camelia Csiki: Asta mi s-a părut senzațional
- Ofertă la un supermarket din România: Un leu - în loc de 50 de bani - pentru fiecare sticlă reciclată
- Alertă meteo de grindină, vijelii și averse torențiale. Zonele vizate
- Dobânzi calculate greșit la o bancă celebră: Românii, afectați! Elena Cristian: Dacă s-a întâmplat așa ceva... există o singură explicație
- Azi începe Eurovision 2024. România nu participă, TVR nu transmite. Bine că avem mii de angajați, cu salarii mari, și audiență zero...
- BANCUL ZILEI: Secretul unei căsnicii lungi
- Eda Marcus, prezentatoare TVR, moment delicat: "Am fost scoasă de pe post pentru că eram prea drăguță"
- Klaus Iohannis, primit la Casa Albă de Joe Biden. Bogdan Chirieac: O întâlnire de consolare pentru președinte. A fost refuzat la greu
- Cum te pot îmbolnăvi sticlele de apă reutilizate. Medic: Se poate întâmpla dacă nu ai cu adevărat grijă
- Chirieac, despre ce i-a spus Biden lui Iohannis: Multă înțelepciune. Nu se schimbă nimic
- De ce ne îndeamnă astrele să ne îngrijim grădina sufletului odată cu Luna Nouă în Taur
- Lecția pe care trebuie să o învețe toți șoferii din clipul unui accident. Expert: E și vina celui care a trecut regulamentar