Data publicării:
Avertizorul problemelor de la Kia și Hyundai a primit o recompensă RECORD
Avertizorul problemelor apărute la autoturismele manufacturate de Kia și Hyundai a primit o recompensă record de 24 de milioane de dolari.
Autoritatea de reglementare a siguranței auto din SUA a anunțat marți prima sa recompensă pentru un avertizor, oferind peste 24 de milioane de dolari unui fost angajat Hyundai care a furnizat informații cheie despre erorile de siguranță ale producătorului de automobile sud-coreean, relatează CNN.
Premiul pentru fostul inginer Hyundai, Kim Gwang-ho, este cel mai mare oferit vreodată într-un caz de avertizare în sectorul auto de la nivel global, potrivit firmei de avocatură Constantine Cannon, care l-a reprezentat pe Kim. Acesta vine în timp ce autoritatea de reglementare din SUA, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) și Departamentul de Transport al SUA se pregătesc să propună reglementări legate de un program de avertizare auto creat de Congres în 2015.
Motoarele Hyundai ar fi putut să ia foc
Kim a raportat către NHTSA în 2016 că Hyundai nu reușește să remedieze un defect de design legat de motoarele sale Theta II, care erau predispuse să se blocheze și chiar să ia foc.
„Acest premiu este procentul maxim permis de lege. Denunțătorii joacă un rol crucial în aducerea de informații către NHTSA despre probleme grave de siguranță care sunt ascunse agenției”, a declarat Steven Cliff, administrator adjunct al NHTSA.
Citând un raport intern al echipei de strategie de calitate al Hyundai către conducere, Kim a spus pentru NHTSA că compania nu ia suficiente măsuri pentru a rezolva o defecțiune a motorului care crește riscul de accidente.
Au amânat rechemarea vehiculelor în service
NHTSA a constatat că Hyundai (HYMTF) și filiala sa Kia au amânat rechemarea vehiculelor afectate și că producătorul auto a furnizat informații inexacte despre probleme.
În 2020, unitățile Hyundai și Kia din SUA au convenit asupra unei sancțiuni civile record de 210 de milioane de dolari, după ce NHTSA a constatat că nu a rechemat în timp util vehiculele pentru probleme legate de motor.
„Sunt mulțumit că am fost compensat în mod corect pentru riscurile pe care le-am anunțat pentru a proteja proprietarii acestor mașini defecte și sunt recunoscător că sistemul juridic al SUA a avut un program în vigoare pentru a face acest lucru posibil. Sper că raportarea mea va duce la îmbunătățiri reale ale siguranței, atât la Hyundai, cât și în întreaga industrie”, a spus Kim într-o declarație marți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News