”Avem un singur fel de asigurări”, iar calitatea nu trebuie să difere de la public la privat. Dr. Geană (Sanador): Caracteristicile sistemului Bismark s-au diluat destul de mult
Dr. Adina Geană, directorul de calitate la Spitalul Clinic Sanador, a făcut precizări importante legate de sistemul de asigurări din România, care este unul hibrid, în opinia sa.
”În anii 90, oamenii, cei mai tineri nu își dau seama când spun: Domnule, nu s-a schimbat nimic în sănătate. Nu știu despre ce vorbesc. Atunci, unul dintre primele spitale publice renovate nu avea indicatori mai buni, am zice azi, dar lumea spunea că este extraordinar acolo. Și stăteam și mă gândeam contează confortul? Într-adevăr, acolo s-au făcut câteva renovări, arată mai occidental, dar complexitatea intervențiilor nu era mai mare, aparatele... publicul nu le poate diferenția”, a spus jurnalistul Val Vâlcu în Interviurile DC News TV, DC News și DC Medical, unde a avut-o ca invitat pe dr. Adina Geană, director de calitate la Spitalul Sanador.
”Vorbim de două zone. Pacientul, oricare dintre noi, indiferent de profesia pe care o avem, în momentul în care devenim pacienți suntem pacienți și cu mentalul.
În zona aceasta a serviciilor avem două axe mari. Pe de o parte este performanța actului medica, a asistenței medicale, în sine, care ține (n.r. măsurată) de indicatori obiectivi și cu standardele profesionale cu care lucrăm în diversele specialități, dar mai există un palier. Mai există o axă, care se cheamă satisfacția pacientului. Și satisfacția înseamnă experiență pozitivă, înseamnă încredere, înseamă acea legătură, acel contract virtual care se stabilește între medic, între unitatea sanitară și pacient, și care contribuie foarte bun la mai binele stării de sănătate, pentru că mentalul nostru atârnă în proces”, a spus dr. Adina Geană, director calitate Spitalul Sanador.
Geană: Este aceeași unitate de măsură
Potrivit medicului, indicatorii de calitate cu care se lucrează sunt aceeași sau foarte apropiați cu cei cu care se lucrează în toate sistemele de sănătate, în general, și în Europa, în particular.
”Nu există niciun fel de diferență între modul în care măsori calitatea și te preocupi de asigurarea unui nivel de calitate între sectorul public și privat. Este aceeași unitate de măsură. Să ne gândim. Pe finanțator nu ar trebui să îl intereseze proprietatea asupra spitalului, de exemplu, pe pacient, cu certitudine nu îl interesează. Îl interesează, dacă vreți, partea aceasta financiară. Pe finanțator nu ar trebui să îl intereseze dacă eu vreau și am niște bani pe care vreau să îi investesc într-un sistem de sănătate ca să dau niște servicii de calitate populației, atunci, eu banii aia îi dau acolo unde aceste servicii au cele mai mari șanse să fie furnizate la un nivel de calitate pe care eu mi-l stabilesc, mi-l doresc”, a mai spus dr. Geană.
Medic: Caracteristicile sistemului Bismark s-au diluat destul de mult
”Când am trecut de la sistemul Semasko/Beverigde, în Anglia, la sistemul Bismark, tocmai asta s-a promis/propus în lege și votat. Adică să apară concurența între furnizori. Și nu s-a făcut distincție între public-privat”, a punctat Val Vâlcu, moment în care dr. Geană a subliniat că acest lucru ar trebui făcut acum între asiguratori.
”Deocamdată suntem în faza în care avem un singur fel de asigurări, mai sunt tot felul de formule de abonamente, dar acelea nu sunt asigurări de sănătate, nici de boală, și, în momentul acesta, și caracteristicile sistemului Bismark s-au diluat destul de mult, în hibridul pe care îl avem noi acum în România.
Dar, întorcându-ne la ideea de calitate, aceasta trebuie să fie aceeași, indiferent unde te duci, efortul pe care spitalul trebuie să îl facă trebuie să fie comparabil și interesul pentru calitate și pentru siguranța pacientului trebuie să fie la fel”, a mai spus dr. Geană.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News