”Dacă până acum fostul CNADR, actualul CNAIR, a fost un pic mai permisivă, în sensul că vedeți și constructorii aceștia care unii dintre ei sunt bine intenționați și își fac treaba, alții pe de altă parte, în momentul în care iau un contract în România își iau și o armată de avocați, pentru că avem aceste contracte FIDIC, care din punctul meu de vedere și al experților din minister au fost foarte bine speculate de către casele de avocatură a unor firme, în sensul că, spune la un moment dat și domnul președinte Dragnea într-o emisiune, ne trezim că pe un amplasament de autostradă avem un stâlp de electricitate și trebuie relocat. Dacă relocarea nu s-a făcut în timp a stâlpului ne trezim că firma se oprește în fața acelui stâlp și spune ”nu pot avansa”, deși culoarul îi permite ulterior să avanseze. Vine și face o dispută împotriva statului român și cere bani că el a stat mobilizat acolo 3 săptămâni, o lună până când s-a relocat stâlpul.
Am impus
Când vă spun de probleme pe care le-am avut, aparte de contestații, sunt aceste probleme la care acum compania a găsit răspuns împreună cu noi și am făcut următoarele modificări care constituie un avantaj de forță și pentru beneficiari, pentru că la urma urmei statul este cel care trebuie să aibă controlul pe toată perioada implementării proiectului. Lucrurile sunt simple, noi venim dăm banii și vrem autostradă. În acest sens, pe de o parte am impus ca acele studii de fezabilitate care sunt în cadrul ministerului, fie mai vechi, fie acum finalizate pe anumite obiective să fie acel punct minim de unde constructrul pornește. Până acum la toate proiectele acestea aveau un cadru ilustrativ. Noi dădeam un studiu de fezabilitate și constructorul venea cu proiectantul și spunea: ”știi eu aici nu aș lăsa un viaduct, aș face un corp de autostradă și o soluție mai optimă și ieșiți mai bine”.
Cădeam în plasa
Ce făcea compania în trecut? Dacă era de acord cădeam în plasa constructorului, în sensul că o dată ce modifici o soluție tehnică trebuie să mă duc și la revizuirea contractului de mediu și într-o procedură care devine foarte complicată, anevoiasă și mă costă timp. Acum îi dau constructorului SF-ul care este cerință minimă, dar de acolo pornim și îmbunătățim în cel mai bun caz, dar nu scoatem din el astfel încât să ne ducă la o altă procedură.”, a spus Răzvan Cuc la DCNews.
Puteți urmări răspunsul integral în video următor:
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă