Data publicării:
Autostrăzi. Manevrele firmelor de construcții. Cum încearcă să stoarcă bani de la stat
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a discutat într-un interviu acordat DCNews despre manevrele la care apelează companiile pentru a obține sume suplimentare de la minister.
”Dacă până acum fostul CNADR, actualul CNAIR, a fost un pic mai permisivă, în sensul că vedeți și constructorii aceștia care unii dintre ei sunt bine intenționați și își fac treaba, alții pe de altă parte, în momentul în care iau un contract în România își iau și o armată de avocați, pentru că avem aceste contracte FIDIC, care din punctul meu de vedere și al experților din minister au fost foarte bine speculate de către casele de avocatură a unor firme, în sensul că, spune la un moment dat și domnul președinte Dragnea într-o emisiune, ne trezim că pe un amplasament de autostradă avem un stâlp de electricitate și trebuie relocat. Dacă relocarea nu s-a făcut în timp a stâlpului ne trezim că firma se oprește în fața acelui stâlp și spune ”nu pot avansa”, deși culoarul îi permite ulterior să avanseze. Vine și face o dispută împotriva statului român și cere bani că el a stat mobilizat acolo 3 săptămâni, o lună până când s-a relocat stâlpul.
Am impus
Când vă spun de probleme pe care le-am avut, aparte de contestații, sunt aceste probleme la care acum compania a găsit răspuns împreună cu noi și am făcut următoarele modificări care constituie un avantaj de forță și pentru beneficiari, pentru că la urma urmei statul este cel care trebuie să aibă controlul pe toată perioada implementării proiectului. Lucrurile sunt simple, noi venim dăm banii și vrem autostradă. În acest sens, pe de o parte am impus ca acele studii de fezabilitate care sunt în cadrul ministerului, fie mai vechi, fie acum finalizate pe anumite obiective să fie acel punct minim de unde constructrul pornește. Până acum la toate proiectele acestea aveau un cadru ilustrativ. Noi dădeam un studiu de fezabilitate și constructorul venea cu proiectantul și spunea: ”știi eu aici nu aș lăsa un viaduct, aș face un corp de autostradă și o soluție mai optimă și ieșiți mai bine”.
Cădeam în plasa
Ce făcea compania în trecut? Dacă era de acord cădeam în plasa constructorului, în sensul că o dată ce modifici o soluție tehnică trebuie să mă duc și la revizuirea contractului de mediu și într-o procedură care devine foarte complicată, anevoiasă și mă costă timp. Acum îi dau constructorului SF-ul care este cerință minimă, dar de acolo pornim și îmbunătățim în cel mai bun caz, dar nu scoatem din el astfel încât să ne ducă la o altă procedură.”, a spus Răzvan Cuc la DCNews.
Puteți urmări răspunsul integral în video următor:
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News