Concret, pentru corecta informare a opiniei publice precum si a celor care, fie din rea-credinta, fie din necunostinta de cauza, reproseaza Primariei Capitalei ca nu a modificat traseele autobuzelor astfel incat acestea sa beneficieze de culoarul unic destinat tramvaielor, Primaria Capitalei informeaza ca:
Pentru a extinde beneficiile delimitarii caii de rulare a tramvaielor și la nivelul autobuzelor STB, (pe arterele unde acest lucru este posibil din punct de vedre tehnic) Primăria Capitalei a comunicat autoritatilor centrale, inca din luna iulie a anului trecut, propuneri de modificare a legislației rutiere, care în prezent nu permite circulația acestora pe calea de rulare a tramvaielor.
Solicitarea PMB a fost adresată Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura si Comisiei pentru Industrii si Servicii, din cadrul Camerei Deputaților la nivelul cărora se afla în lucru proiectul de lege privind Codul rutier (Plx nr.428/2016), dar si Guvernului Romaniei.
Propuneri transmise, fără răspuns
Printre avantajele acestui mod de reglementare a circulației autovehiculelor destinate transportului public de persoane prin servicii regulate, se numara facilitarea schimbului de călători între cele două moduri de transport (tramvai – autobuz); reducerea timpilor de așteptare pentru călători, prin sporirea frecvenței mijloacelor de transport public de persoane precum si scăderea gradului de poluare prin încurajarea conducătorilor de vehicule personale să utilizeze transportul public.
(Mai mult decat atat, o simulare realizată în anul 2017 pe una dintre liniile de tramvai delimitate de traficul auto general a arătat că autobuzul care a circulat pe banda I a parcurs traseul cu o întârziere de 22 minute față de cel care a rulat pe linia de tramvai - pe distanța supusă probelor efectuate).
Cu toate acestea, Primăria Capitalei nu a primit un răspuns până la această dată privind propunerile transmise.
Reamintim ca în anul 2017, Primăria Capitalei a inițiat primele proiecte de separare a liniei de tramvai de calea rutieră, (ex: liniile de tramvai 1, 10, 21) fiind vorba despre un mijloc de transport public de mare capacitate, nepoluant. Circulația tramvaielor era adesea îngreunată de pătrunderea frecventă a autovehiculelor pe ampriza liniei de tramvai, ceea ce afecta constant frecvența de circulație a tramvaielor.
Măsura a a adus beneficii imediate pentru transportul public: creșterea vitezei de circulație, o mai bună frecvență, capacitate de transport crescută și o reducere a parcului circulant, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
Vezi și: Ştrandul şi Baia Giuleşti, reabilitare. PMB, proiect
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema