Aterizare de urgenţă pe aeroportul Otopeni. Piloţii au anunţat un posibil incendiu la bord
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Mihai Ciobanu
WhatsApp
Aeroport Otopeni
Aeroport Otopeni
S-a dat alarma pe aeroportul "Henri Coandă".

S-a dat alarma pe aeroportul Henri Coandă, după ce piloții unei aeronave a companiei Ryanair, care efectua un zbor pe ruta Milano-Otopeni, au anunțat duminică, cu puțin timp înainte de aterizare, un posibil incendiu la bord. Din fericire, toţi cei 151 de pasageri au fost debarcați în siguranță.

Reprezentanții Aeroportului Henri Coandă au anunțat că aterizarea aeronavei care efectua zborul RYR 8734 pe ruta Milano (Malpensa)-Otopeni s-a efectuat în siguranță la ora 15.28.

„Aeronava a fost parcată la o poziție izolată și cei 151 de pasageri aflați la bordul aeronavei au fost debarcați în siguranță”, au transmis cei de la aeroportul Otopeni.

Traficul aerian pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București nu a fost perturbat. Din informațiile deținute de reprezentanții aeroportului, nu au fost identificate urme ale unui incendiu, informează Mediafax.

Citeşte şi: VIDEO - Avion TAROM, aterizare pe furtună la Londra. Pilotul Osiceanu: Greşeală standard impusă de manualul Boeing

Un avion al companei TAROM a fost filmat în timp ce ateriza pe aeroportul Heathrow din Londra în timpul unei furtuni. Pilotul Cezar Osiceanu a transmis, pentru DC NEWS, că termenul de "hard landing" folosit în comentariul clipului este unul greşit, dar şi că Boeing are o greşeală standard chiar în manuale. 

"Comentariul este greşit, după mine, pentru că aterizarea a fost pozitive landing şi nu hard landing! Greșeală standard impusă de manualul Boeing: thrust levers retard at 10-20 feet above the runway. 

Nu stiu cum fac alții, dar experiența mea îmi spune că aterizarea se face cu motor, chiar dacă, teoretic, aterizarea este o prăbușire controlată. Boeing a adoptat această tehnică pentru universalizare, deoarece folosește un tip teoretic general de pilot, cu sau fără experienţă. În cazul filmat, vântul era pe direcție. Era puternic, dar pe direcție şi în rafale.  Aterizarea a fost făcută cu flaps 30 şi nu 40 maxim (nu avea nevoie, având pista suficientă)", a transmis pilotul Cezar Osiceanu pentru cititorii DC News.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel