Data actualizării:
Data publicării:

Asociația Pro Infrastructura: Autostrada A0, între DN5 şi DN6, nu va fi gata anul acesta

Autor: Alexandru Negrici
WhatsApp
Fotografie de la Heorhii Heorhiichuk, Pexels
Fotografie de la Heorhii Heorhiichuk, Pexels

Asociaţia Pro Infrastructura a transmis, marţi seară, că Autostrada A0, între DN5 şi DN6, nu va fi gata anul acesta. CNAIR nu a pus presiune pe constructor să se concentreze pe cei aproximativ 10 kilometri dintre Jilava şi Bragadiru pentru a fi inauguraţi înainte de termen.  

”Autostrada A0 între DN5 şi DN6 NU va fi gata anul acesta! Se pare că doar nouă ne-a păsat de cei aproximativ 10 kilometri dintre Jilava şi Bragadiru, parte din lotul 2 al Autostrăzii A0 Sud, noua centură a Capitalei.

Deşi la început de an era perfect fezabil să circulăm pe primii kilometri ai autostrăzii-inel din jurul Bucureştiului în decembrie 2022, în dulcele stil patentat de stat „timpul trece, leafa merge”, CNAIR nu a pus presiune pe constructor ca să se concentreze pe acest segment şi a-l inaugura anticipat, înainte de termen”, a transmis, marţi seară, Asociaţia Pro Infrastructură, într-un comunicat de presă.

Pro Infrastructura precizează că ”turcii de la Alsim Alarko şi-au văzut de treabă liniştiţi, fiind deocamdată la adăpostul termenului contractual actualizat, aprilie 2023, deşi chiar ei au promis că vor termina în 2022 segmentul DN5-DN6”.

”Da’ unde ne grăbim? Contractul pentru cei 16,3 kilometri ai lotului 2 din A0 Sud a fost semnat în 9 martie 2019, a primit ordine de începere lucrări în 18.08.2020 şi 29.10.2020 şi a ajuns în prezent la un progres fizic de aproximativ 60%”, a mai transmis organizaţia.

ONG-ul precizează că, în ritmul actual, şi cu noi probleme la orizont cu aprovizionarea cu balast necesar umpluturilor pe autostradă, ”mai vorbim prin primăvara lui 2023, în cel mai fericit caz, pentru o deschidere parţială sau prin vara anului viitor dacă vor livra toţi cei 16,3 kilometri deodată”.

Grindeanu a decis să prelungească mandatul amicului său, agentul SRI din sistemul feroviar de stat

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis să prelungească cu încă două luni mandatul pentru agentul SRI din sistemul feroviar de stat, notează Clubferoviar.ro.

Este vorba de Petre Ungureanu, al cărui mandat de director general al societății Grup Exploatare și Întreținere (GEI) Palat CFR a fost prelungit cu două luni, prin decizia Consiliului de Administrație.

El fusese pus director general, pe bază de mandat, al GEI Palat CFR la începutul lunii martie a acestui an și mandatul de patru luni a fost prelungit deja cu încă două. Cum și aceste două luni prevăzute de lege sunt pe cale să expire, i-a mai fost prelungit mandatul cu încă două luni, a aflat Club Feroviar din surse ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Petre Ungureanu este de șase ani consilier al directorului general al Electrificare CFR SA, iar anterior (1998-2017) a lucrat la Serviciul Român de Informații (SRI).

El a absolvit Grupul Școlar Agricol Corabia în 1993, cu specializarea ”mecanic agricol”, după care a obținut un certificat de absolvire a unui curs de pregătire în sisteme XIS 5335S în SUA, la Astrophysics Inc. (2006), diplomă de inginer-diplomat după ce a urmat cursurile Facultății de Management și Inginerie Economică în Agricultură din București (2003-2008) și diplomă de licență de la Facultatea de Fizică a Universității Hyperion (2009).

Pentru aducere aminte, este cel care a aprobat amenajările demne de Dubai din biroul de la etajul 3 al directorului general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu-Alexandru, așa cum a dezvăluit Club Feroviar.

În Consiliul de Administrație al Electrificare CFR SA, Petre Ungureanu este ”coleg de bancă” cu Petru Ceșa, directorul general adjunct tehnic al CNCF CFR SA, cel care l-a ajutat pe Ion Simu-Alexandru să-și securizeze ”feuda” de la conducerea Regionalei Timișoara a companiei de infrastructură.

Recent, Petre Ungureanu și Vasile Albulescu (prietenul din copilărie al ministrului Sorin Grindeanu) au cumpărat două societăți care administrează cariere de piatră din zona de vest a țării, după cum a scris Club Feroviar.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel