Data publicării:

Aproximativ 100 de pasageri au plecat fără bagaje de la aeroportul din Sibiu. Valizele au fost duse în Germania

Autor: Florentina Constantin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Aproximativ o sută de pasageri au sosit duminică seara la Aeroportul Internaţional Sibiu (AIS) din Munchen (Germania) cu un avion al companiei Lufthansa, însă au fost nevoiţi să plece fără bagaje. 

Directorul general al AIS, Marius Gîrdea, a explicat că bagajele nu au putut fi descărcate din avionul respectiv, fiind trimise înapoi în Germania.

Eroarea s-a produs deoarece compania aeriană a încărcat bagajele pasagerilor într-un container special, conceput pentru a ajunge la Sibiu, însă aeroportul sibian nu dispune de facilităţi pentru descărcarea acestor containere. În mod normal, la Aeroportul Sibiu, bagajele pasagerilor sunt încărcate şi descărcate manual, iar compania Lufthansa cunoştea această procedură.

"Compania aeriană știe în ce condiţii se operează"

"Compania aeriană care vine la noi ştie în ce condiţii se operează, respectiv că noi nu operăm cu UDL (Unit Load Device)-uri, care sunt nişte containere. La noi toate bagajele de cală se încarcă şi se descarcă bulk, manual. Cei de la Lufthansa ştiau că la noi nu se operează cu aceste UDL-uri şi cu toate acestea au trimis bagajele containerizate", a explicat Marius Gîrdea, potrivit Agerpres.

Conform acestuia, este pentru prima dată când la Aeroportul Sibiu apare o asemenea situaţie. Într-o primă fază, compania aeriană anunţase că va aduce pasagerii la Sibiu cu un alt model de Airbus, însă ulterior au schimbat avionul, fapt ce poate fi explicat drept cauza încurcării modului de încărcare al bagajelor pasagerilor. Bagajele urmează să fie retrimise la Sibiu în cursul zilei de luni, cu o altă aeronavă.

Ce faci dacă bagajul de călătorie îți întârzie, nu mai vine sau ajunge deteriorat

În urmă cu ceva timp, Ramona Colea, CEO Flight Claim, a explicat ce pot face pasagerii care se află în astfel de situații.

"În cazul unui bagaj care nu mai ajunge deloc, înseamnă că au trecut 21 de zile din momentul în care am aterizat şi noi nu avem bagajul. În acel moment, poate fi declarat pierdut şi pasagerul să intre în posesia unei compensaţii care poate depăşi şi 1000 de euro per bagaj", a spus  Ramona Colea, CEO Flight Claim.

"Să ne imaginam. Sunt în aeroport, banda merge, vin bagajele, dar al nostru nu vine. Au existat şi situații în care pasagerul a plecat acasă. Ideea este să rămânem în aeroport, să găsim un birou de bagaje pierdute. Facem o cerere, unde vom menţiona culoarea bagajului, diferite detalii despre bagaje. Vom păstra eticheta de la bagaj. Fără eticheta de bagaj, nu putem dovedi, în momentul respectiv, că ele sunt păstrate într-un sistem al companiei aeriene." Citește mai mult>>

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel