Apple plănuiește să își lanseze propria mașină electrică în 2028, potrivit unor noi informații.
Compania de tech intenționa inițial să creeze un vehicul care să se conducă complet singur, ca parte a unui proiect vechi de un deceniu, denumit intern Titan.
Dar astăzi, surse apropiate proiectului au declarat pentru Bloomberg că firma lucrează la un vehicul electric cu caracteristici mai limitate, care îl fac mai asemănător cu actualele modele Tesla disponibile pe piață.
Publicația a relatat că modelul se va lansa în 2028 - la doi ani după ce era așteptat.
Acest lucru vine după ce veniturile Apple au stagnat anul trecut, în timp ce compania caută următorul mare produs care să atragă clienții.
Șefii au început să lucreze la un vehicul în 2014, dar planul a fost împotmolit în întârzieri pe fondul unor runde de concedieri și al unor schimbări în strategia firmei.
În decembrie 2022, Bloomberg a relatat că șefii plănuiau să lanseze un vehicul care să se conducă complet singur până în 2026.
Cu toate acestea, persoane din interior au declarat că planul a fost acum redus. În prezent, acesta este considerat la nivel intern ca fiind un "produs Tesla me-too", deoarece nu reușește să deschidă un drum semnificativ, potrivit Bloomberg.
"Vom vedea ce face Apple. Investigăm atât de multe lucruri la nivel intern. Multe dintre ele nu văd niciodată lumina zilei"
Acum va implementa ceea ce se numește un sistem de nivel 2+, după ce a retrogradat de la tehnologia de nivel 4. Inițial, șefii plănuiau un sistem de nivel 5, chiar mai ambițios.
Directorul general al Apple, Tim Cook, a rămas, în mod obișnuit, tăcut în legătură cu acest proiect. Când a fost întrebat de New York Times în 2021, el a spus: "Vom vedea ce face Apple. Investigăm atât de multe lucruri la nivel intern. Multe dintre ele nu văd niciodată lumina zilei."
Dar noua schimbare de direcție este văzută ca un moment crucial în rândul personalului, ceea ce face mai fezabilă posibilitatea ca firma să realizeze proiectul. În caz contrar, directorii ar putea reconsidera existența proiectului până la urmă.
Planul inițial al vehiculului ar fi însemnat că acesta nu ar fi necesitat intervenția umană pe autostrăzile din părțile aprobate din America de Nord.
În prezent, singurul efort semnificativ pe care Apple l-a făcut în domeniul autovehiculelor este software-ul CarPlay, care permite automobiliștilor să acceseze funcțiile iPhone, cum ar fi hărțile și Siri.
Apple încă speră să poată lansa un automobil modernizat cu tehnologie de nivel 4 după lansarea inițială. Un sistem de nivel 4 înseamnă că vehiculul ar funcționa în mod complet independent, dar numai în anumite circumstanțe.
Noua abordare urmează unei serii de întâlniri frenetice, inclusiv cu consiliul de administrație al Apple, șeful de proiect Kevin Lynch și Cook.
Până în prezent, acesta a fost unul dintre cele mai costisitoare proiecte ale Apple din ultimul deceniu, compania cheltuind sute de milioane de dolari pe an pentru salarii, sisteme bazate pe cloud, teste rutiere închise și inginerie pentru piesele și cipurile vehiculelor.
Cu toate acestea, nu a reușit niciodată să atingă cu succes stadiul de prototip oficial. Când fostul șef de proiect Doug Field a părăsit compania în 2021, se pare că a făcut-o pentru că nu credea că șefii vor aproba vreodată lansarea vehiculului.
Field a lucrat anterior pentru Tesla, iar acum supraveghează proiectele EV ale Ford Motor, conform Daily Mail.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă
- Lupta dependenților, de două ori mai grea într-un cuplu în care ambii consumă. Psiholog: Partenerul poate fi un obstacol în calea recuperării
- România o ia pe urmele Greciei. Negrescu: Cheltuielile statului, cu 28% mai mari în 2024, în țara codașă la colectarea TVA