Data publicării:

Aplicaţia care transformă telefoanele în aparate radar

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie creată de Daria Shevtsova, de la Pexels
Fotografie creată de Daria Shevtsova, de la Pexels

O aplicaţie pe telefon stârneşte controversă. Aceasta poate transforma orice telefon în cameră radar. Dar cât este de eficientă? 

Speedcam Anywhere este un sistem AI care poate măsura cu precizie și verifica viteza unui vehicul folosind o cameră a telefonului mobil. Aplicația de pe telefon realizează un scurt videoclip al unui vehicul care trece și îl încarcă pe serverul AI. Serverul poate măsura viteza vehiculului din videoclip și poate verifica viteza în raport cu limitele de viteză pe acel segment de drum, scrie promotor.ro.

Filmarea poate fi apoi salvată de utilizator și poate fi generat un raport din aplicație. Raportul poate fi transmis autorităților relevante. Aplicația este disponibilă în Marea Britanie și este gata de lansare în SUA.

Speedcam Anywhere a fost dezvoltat de o echipă de oameni de știință în inteligența artificială de la universități din Marea Britanie și din Silicon Valley. Cu toate acestea, identitățile lor reale sunt păstrate secrete, deoarece susțin că au primit e-mailuri abuzive de la persoane care nu sunt de acord cu aplicația.

Pe Google Maps o să vedem semafoarele, dar şi indicatoarele STOP

Una dintre noile funcții Google Maps este despre taxele pe care le are de plătit un șofer în cazul în care alege o anumită rută.

Noua caracteristică ajută, de asemenea, utilizatorii să calculeze cât trebuie să cheltuiască într-o călătorie chiar înainte de a porni la drum. Conform Google, informațiile provin direct de la autoritățile locale, care oferă o estimare a taxei pentru a ajuta șoferii să ia decizii.

Noua actualizare a Google Maps oferă utilizatorilor informații și despre drumurile fără taxă. Pentru a accesa această funcție, utilizatorii vor trebui să intre în meniul situat în colțul din dreapta sus și să selecteze „evitați taxele” pentru a avea acces la o rută fără taxe.

Pe lângă taxe, Google adaugă și noi detalii, care includ locația semafoarelor și a indicatoarelor pentru oprire, ajutând utilizatorii să știe când ar trebui să se pregătească să oprească, scrie promotor.ro. CITEŞTE MAI MULTE AICI

Cum economisim benzina/motorina. Titi Aur, sfaturi pentru şoferi

TIti Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS cum se poate economisi carburantul, în condiţiile creşterii preţurilor la pompă. Acesta a spus şi care este condiţia esenţială pentru ca preţurile asigurărilor RCA să scadă. 

"În primul rând, cei implicaţi ar trebui să facă ceva. Dacă vorbim de breasla transportatorilor, dar vorbim şi pentru şoferii amatori, prima dată trebuie să se gândească cum pot face ei economie. Şi trebuie să se gândească să o facă şi pentru că vor rămâne cu mai mulţi bani, şi pentru că vor conduce ecologic, dar şi pentru că asta înseamnă a conduce în siguranţă. 

Asta înseamnă că accelerez cât trebuie, nu exagerat. Deci elimin demarajele, indiferent de maşina cu care sunt. Acceleraţia trebuie făcută cât să plece maşina în condiţii normale. 

Trebuie să reducem din timp, să ridicăm piciorul de pe acceleraţie din timp. Acela este momentul cu consum ZERO. Dacă văd că e coloană, intersecţie, viraj, zonă unde trebuie să reducem viteza oricum, să nu accelerăm până acolo şi apoi să frânăm brusc. 

Să ne imaginăm, apoi, că orice frânare înseamnă un dublu consum. Pentru că reducem accelerarea şi consumăm componentele de frână, adică plăcuţe, discuri, etc. Astea se duc în costul general al maşinii. La o maşină normală, un şofer agresiv schimbă plăcuţe, discuri, la 15.000 - 20.000 de km, un şofer care conduce defensiv schimbă componentele astea la 100.000 km poate. De 4-5 ori mai mult, cu acelaşi sistem de frânare.

Consumul de combustibil este de 3-4 ori mai mare sau mai mult decât echivalentul frânei consumate. Dacă vom consuma puţină frână, consumăm puţin combustibil. 

Odată cu consumul redus de frână, consumăm şi cauciucuri mai puţine, pentru că nu le forţăm. 

Când vorbim de condus defensiv sau condus ecologic, vorbim şi de riscuri mai mici. Având riscuri mai mici de accident, am un dublu avantaj, cel puţin teoretic. Pe o flotă ca a transportatorilor, cu sute de maşini, cu cât sunt mai multe accidente, cu atât sunt costuri mai multe. Unii vor spune că maşinile sunt asigurate, dar mentalitatea e greşită. Cât timp maşina e imobilizată, ea nu produce! Cu cât e maşina mai mare, cu atât stă mai mult!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.  VEZI AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel