Țapardel, explicații pentru transportatori din PE. CE a adoptat al doilea Pachet de Mobilitate
Claudia Țapardel, europarlamentar PSD și membru în Comisia pentru Transporturi, explică contextul noilor măsuri europene ce vizează sectorul rutier și impactul lor asupra politicii industriale a UE.
Comisia Europeană a publicat pe 8 noiembrie cel de-al doilea Pachet de Mobilitate, un set de măsuri și inițiative care au ca scop accelerarea trecerii la vehicule mai puțin poluante și reînnoirea politicii industriale a UE.
În contextul dezbaterii acestuia miercuri după-amiază în Parlamentul European de la Strasbourg, Claudia Țapardel, membru în Comisia TRAN, a susținut o intervenție legată de unele dintre inițiativele propuse, dar și pentru a solicita din partea Comisiei o abordare echilibrată față de interesele și posibilitățile fiecărui stat. La discuția din plen au participat și Violeta Bulc și Maros Sefcovic, Comisarii pentru Transporturi și, respectiv, pentru Politici Climatice și Energie.
”Pachetul prezentat de Comisie face parte dintr-un context politic mai larg, care are în vedere consolidarea și creșterea competitivității europene, ambiția Bruxelles-ului fiind de a permite industriilor noastre să devină lideri mondiali în domeniul inovării, al digitalizării și al decarbonizării.” a declarat Țapardel în plen.
[citeste si]
Europarlamentara PSD a continuat: ”Pe aceste considerente, am salutat poziția executivului și nivelul de ambiție al propunerilor legislative, mai ales din perspectiva trasării unei direcții clare de decarbonizare până în 2030. Trebuie să stimulăm introducerea pe piață a autovehiculelor cu emisii zero și să încurajăm industria auto să investească în tehnologii noi și curate. Ca o acțiune complementară, vom propune și o strategie pentru instalarea la nivel transeuropean a unei infrastructuri pentru combustibili alternativi. Scopul vizat este de a impulsiona statele membre să adopte la rândul lor planuri mai ambițioase și de a încuraja gradul de acceptare al noilor tehnologii în rândul consumatorilor. În ceea ce privește poziționarea Europei la nivel global, consider că noua inițiativă privind bateriile este de o importanță strategică pentru UE. Pe termen lung trebuie să reducem dependența de alte state terțe, iar acest lucru nu se poate întâmpla decât dacă vehiculele și componentele acestora sunt concepute și produse în Europa. Referitor la standardele extrem de ambițioase ale Comisiei privind reducerea emisiilor CO2, pledez pentru prudență și pragmatism în atingerea unui nivel optim. Cred într-adevăr că este important să trasăm o direcție clară care să vină în sprijinul investițiilor, dar trebuie în același timp să ținem cont și de posibilitățile fiecărui stat membru.”
Aspectele sociale, încă nesoluționate în cadrul Primul Pachet Rutier
În contextul în care cel de-al doilea Pachet vine însă la mai puțin de șase luni de primul - ale cărui măsuri pentru întărirea cadrului social au stârnit dezbateri aprinse la Bruxelles - Țapardel a solicitat Comisiei mai multă deschidere față de statele membre care vor fi afectate de schimbările propuse.
”Doresc să amintesc Comisiei și colegilor mei că, deși vorbim deja despre cel de-al doilea pachet de mobilitate, suntem încă departe de a-l finaliza pe primul. Rămân multe aspecte sensibile de clarificat - mai ales în ceea ce privește componenta socială, cu precădere extinderea domeniului de aplicabilitate al Directivei Detașării - și doar o abordare corectă și echidistantă față de toate statele membre ne va conduce către o legislație în sprijinul consolidării pieței unice.” a încheiat Țapardel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News