Anheuser-Busch InBev vrea să obţină aproape zece miliarde de dolari din listarea subsidiarei din Asia-Pacific
Anheuser-Busch InBev NV va demara miercuri a doua încercare de listare la Hong Kong a subsidiarei sale din regiunea Asia-Pacific, prin care vrea să obţină până la 6,6 miliarde de dolari, în ceea ce ar putea fi a doua cea mai mare flotare globală din acest an, transmite Reuters.
În iulie, producătorul numărul unu de bere la nivel mondial a încercat să obţină până la 9,8 miliarde de dolari printr-o Ofertă Publică Iniţiale (IPO) a subsidiarei Budweiser Brewing Company APAC Ltd, bani care ar fi ajutat compania să-şi reducă datoria de peste 100 de miliarde de dolari.
Marţi, AB InBev a anunţat că va oferi 1,3 miliarde de acţiuni, la un preţ între 27 - 30 dolari Hong Kong (3,45 - 3,83 dolari SUA) per titlu.
Noua ofertă include opţiunea "upsize" care permite companiei să vândă cu până la 36,8% mai multe acţiuni.
Listarea subsidiarei AB InBev din regiunea Asia-Pacific ar fi a doua mare pe plan global în acest an, după cea a firmei de ridesharing Uber, care a obţinut în mai 8,1 miliarde de dolari în urma flotării, arată datele Refinitiv.
"Putem spune că acum condiţiile sunt mai dificile, dar când îi auzim pe potenţialii investitori credem că există un interes solid pentru de această afacere şi pentru IPO", a apreciat Jan Craps, directorul general al Budweiser APAC, referindu-se la protestele din Hong Kong.
Anul acesta, companiile au obţinut 10,8 miliarde de dolari din listări la Bursa de la Hong Kong - faţă de 41 miliarde de dolari obţinuţi la Bursa de la New York, conform datelor Refinitiv.
În portofoliul Budweiser APAC se află peste 50 de branduri de bere, inclusiv Stella Artois şi Corona, iar capitalizarea de piaţă a companiei înaintea IPO este de 45,6 - 50,7 miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News