Angajați, profit, curier lung, TAROM. Răzvan Cuc a găsit vinovații pentru situația în care se află compania
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vorbit pentru DCNews despre măsurile pe care urmează să se ia în privința TAROM, pentru a transforma compania într-una profitabilă. Ministrul a spus că așteaptă finalizarea evaluării personalului TAROM. 23 de aeronave are compania și 2.000 de angajați.
”Pe 31 august s-a finalizat perioada de depunere a ofertelor pentru avioanele de lung curier, acum sunt în analiză în cadrul companiei, urmează să se ia o decizie până la sfârșitul acestei luni, către cine se va îndrepta compania.”, a spus ministrul.
Poate TAROM să acopere costurile foarte mari pe care le presupun aceste curse de lung curier?
”Domnul director Susanu, în momentul de față, face o evaluare a întregului personal. Eu am spus și o repet, nu cred că este nevoie de atâția oameni. Bun, avem piloții, avem stewardesele, avem o parte din tehnic, dar nu știu dacă e nevoie de întreg personalul tesa de la TAROM și dacă tot acel personal are o plus valoare. Eu aștept strategia de reevaluare a personalului care înțeleg că este gata ca să vedem exact ce măsuri luăm, iar profitabilitatea pentru că noi trebuie să fim foarte atenți, TAROM-ul are o flotă de 23 de aeronave, până ajungem noi să luăm lungul curier. Păi 23 de aeronave și avem 2.000 de angajați. Hai să vedem unde e sincopa și unde e problema pentru că s-ar putea ca din punct de vedere al rutelor să fie profitabil și să zboare profitabil TAROM-ul, dar în momentul în care ne întoarcem la sol și vedem ce aparat stufos este și ce costuri avem de acoperit să nu mai devină rentabil și atunci trebuie să luăm niște măsuri. Și dumneavoastră dacă aveți o companie privată și aveți 10 angajați, dacă vedeți că 5 muncesc pe brânci și 5 stau dimineața și beau cafeaua și au un mod relaxat de viață, atunci luăm niște măsuri. Luăm măsuri, în sensul că, și dacă avem o pierdere și trebuie alocate sumele din bugetul TAROM, fiindcă ai un contract colectiv de muncă cu anumite prevederi care au fost încheiate în timp. Cu riscul de a plăti o dată și de a avea o pierdere, știu măcar că în anul următor mi se întorc înapoi din plus valoare și din diminuarea, vă mai spun un lucru, s-ar putea ca cei care stau degeaba să facă și anumite lucruri care aduc deservicii companiei. E, în condițiile de față, fără niciun fel de supărare pentru oricine se simte vizat, TAROM-ul este un brand național, un simbol și eu am spus de la început că este proiectul meu de suflet. Eu am fost și înainte secretar de stat și am avut TAROM-ul. Tocmai din acest motiv am insistat și am spus fostului manager: ”hai să aducem aeronave noi, haideți să luăm aeronave de lung curier, să creștem cota de piață a TAROM-ului”. Sunt convins că după ce vom lua aceste aeronave de lung curier vor fi foarte mulți experți în domeniu care ne vor spune ce greșeli am făcut că am luat lung curier, dar dacă ne uităm câte alte companii care activează în România mai au lung curier? Niciuna. Vorbesc de cei low cost. Să vedeți câți vor veni să ne spună nouă cum îngropăm TAROM-ul, cum se pierde la TAROM, ce lucru rău am făcut. Profitul se face din lung curier.”, a spus Răzvan Cuc pentru DCNews.
Întrebat dacă a numit un nou director general la TAROM, acesta a răspuns: ”Nu, directorul general a fost numit de către Consiliul de administrație, domnul Florin Susanu este director de zbor în cadrul companiei, un pilot cu experiență care cunoaște foarte bine compania, cunoaște foarte bine oamenii, cei care muncesc, și în momentul de față tocmai la asta lucrăm. Are două target-uri, pe de o parte reevaluare personalului și lungul curier. Nu numai achiziționarea de aeronave de lung curier în sistem de leasing, dar și eficientizarea lui.”
Răspunsul integral în video următor:
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News