Data publicării:
ANCOM, mii de reclamații cu privire la companiile de telefonie și curierat
ANCOM a primit și soluționat peste 3600 de reclamații făcute într-un singur an.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat, anul trecut, 3.611 de reclamaţii din partea utilizatorilor de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România, majoritatea dintre acestea (87%) vizând serviciile de comunicaţii electronice.
Datele centralizate de către arbitrul pieţei telecom relevă faptul că, în 2018, principalele nemulţumiri reclamate s-au axat pe relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (17% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), facturarea acestor servicii (12%), nerespectarea contractelor de către furnizori (11%) şi derularea contractelor la distanţă (9%).
Citește și: Matteo Politi, cazul care aduce schimbări în sănătate
Firmele mari luate la țintă
De asemenea, peste 21% dintre petiţiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce reclamaţiile privind serviciul de roaming (în special condiţiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spaţiul Economic European - Roam like at home) au reprezentat 14% din total.
Reclamaţiile formulate de către utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporţie de 24%, Telekom România Mobile Communications (20%), Telekom România Communications şi Orange România (câte 15%), şi RCS&RDS (12%).
În ceea ce priveşte servicii poştale, statistica Autorităţii de reglementare relevă faptul că, anul trecut, plângerile au reprezentat 8% din totalul reclamaţiilor, în scădere 14 puncte procentuale faţă de anul precedent. În acest sens, problemele semnalate de către utilizatorii serviciilor poştale au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor poştale (22% din totalul reclamaţiilor), nelivrarea trimiterilor poştale (19%), deteriorarea trimiterilor poştale (17%) şi pierderea sau furtul acestora (15%).
Citește și: Probleme pentru agricultori. Daniel Alexandru, efecte asupra culturilor din România
Reclamații la adresa firmelor de curierat
Cei mai reclamaţi furnizori de servicii poştale au fost: Urgent Cargus (36% din total), Fan Courier (15%), Compania Naţională "Poşta Română" (13%) şi Dynamic Parcel Distribution (12%).
La nivel general, din totalul petiţiilor primite pe adresa ANCOM în 2018, un procentaj de 5% a vizat aspecte referitoare la echipamente radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News