Data actualizării:
Data publicării:

Analiza sticlei cu urină aruncată de pe geamul autovehiculelor în Defileul Jiului: Arată cum se circulă, de fapt, în România

Autor: Ioana Dinu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie creată de Lê Minh, de la Pexels / Șofer
Fotografie creată de Lê Minh, de la Pexels / Șofer

Situație alarmantă în Defileul Jiului: Șoferii aruncă sticle cu urină pe geamul autovehiculelor. Dar de ce s-a ajuns la această situație?

Conform reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, este vorba, în principal, de conducătorii auto care lucrează pentru firme de transport și care trebuie să ajungă la destinație la o anumită oră. Se presupune că nu mai au timp să mai oprească pe drum, să caute o toaletă, și folosesc sticle. La un moment dat acestea sunt aruncate pe marginea șoselelor.

Conform legii, după o perioadă de condus de 4,5 ore, șoferii care lucrează în transportul rutier trebuie să ia o pauză neîntreruptă de cel puțin 45 de minute, dacă nu este prevăzută o perioadă de odihnă. Ei pot împărți cele 45 de minute în două: o primă pauză de cel puțin 15 minute, urmată de una de cel puțin 30 de minute.

Ce ne arată această știre cu situația din Defileul Jiului? Că sistemul și regulile care spun că șoferii trebuie să se oprească, din când în când, nu funcționează. 

În cazul de față, știrea arată că șoferii care transportă marfă nu mai opresc deloc până la destinație. Așa poate este mai ușor de înțeles de ce avem accidente, de ce obosesc șoferii la volan, de ce conduc nervos. Legea trebuie respectată. Nu arunci sticle cu urină pe geam. Iei pauza de 45 de minute, mănânci și îți faci nevoile.

Regulile nu se respectă pe șoselele din România. Sticla cu urină este, de fapt, analiză despre cum se circulă în România, este concluzia jurnalistului Val Vâlcu.

VEZI AICI SUBIECTUL PE LARG.

De asemenea, un șofer poate conduce maximum 9 ore pe zi. În mod excepțional, de două ori pe săptămână, angajații la firmele de transport au voie să conducă până la 10 ore pe zi. Nu pot conduce însă mai mult de 56 de ore pe săptămână, iar pe o perioadă de două săptămâni timpul total de condus nu trebuie să depășească 90 de ore.

De exemplu, un șofer care transportă marfă, în cursul unei săptămâni, conduce 56 de ore și efectuează activități de întreținere a vehiculului timp de 4 ore - în total 60 de ore. Pentru a se conforma legislației UE, șoferul trebuie să muncească în săptămâna următoare mai puțin de 48 de ore, astfel încât, pe o perioadă de referință de 4 luni, să respecte timpul săptămânal mediu de 48 de ore.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel