Amenzile pentru șoferi se pot da acum și din elicopter. Comisar-șef Andrieș: Se va afla un polițist rutier la bord în permanență /video
Data publicării:
Autor: Andreea Deaconescu
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
În cadrul emisiunii "Culisele Justiției" moderată de Laura Duță și difuzată pe DC News și DC News TV, comisarul-șef Cristian Andrieș a vorbit despre noile achiziții ale Poliției Rutiere.

Comisarul-șef Cristian Andrieș a menționat că Poliția Rutieră a achiziționat câteva elicoptere pentru supravegherea, monitorizarea, dar și pentru sancționarea șoferilor din trafic.

"Cu ajutorul unor fonduri europene, la nivel național, Poliția Rutieră a reușit să se doteze cu 3 elicoptere care sprijină exclusiv Poliția Rutieră în activitățile de supraveghere, monitorizare, dar și de sancționare. Aș dori pe această cale să atrag atenția tuturor conducătorilor de autovehicule să fie atenți și să se gândească la faptul că atunci când văd în depărtare un radar, nu este singurul caz în care pot fi prinși încălcând regimul legal de viteză sau săvârșind orice altă abatere. Inclusiv din elicopter pot fi aplicate asemenea sancțiuni.

De ce? Pentru că în aceste 3 elicoptere, aflate în directa dotare a Poliției Rutiere, este în permanență un polițist rutier la bord care, de fiecare dată când constată o abatere, poate să acționeze ori împreună cu colegul de la sol, ori poate direct să transmită o comunicare și să solicite datele conducătorului de autovehicul pentru a-i fi aplicate măsurile legale. Deci, mare atenție conducătorilor auto - nu doar polițiștii din trafic (cei care sunt pedeștri, în vehiculele de poliție sau în motociclete ale poliției) [n.r., pot aplica sancțiuni], ci chiar și cei din elicopterele poliției pot să constatate și să aplice sancțiuni la regimul rutier", a declarat comisarul-șef.

Cristian Andrieș a vorbit, în cadrul emisiunii, și despre modalitatea în care sunt prinși șoferii care încalcă regulile rutiere și despre riscurile la care se supun.

"Și la sol se acționează, iar aceste imagini pe care dumneavoastră le arătați, într-adevăr, sugerează unele urmăriri făcute de colegii mei în situația în care conducătorii de autovehicule nu respectă semnalele polițiștilor aflați în trafic sau în autospeciale, motiv pentru care se procedează la urmărirea acestora și la sancționarea lor contravențională.

Pe această cale aș dori să le atrag atenția conducătorilor de autovehicule cu privire la asemenea comportamente, pentru că nu fac altceva decât să majoreze eventuala contravenție săvârșită de către aceștia cu încă o contravenție și cu suspendarea cu încă 30 de zile a dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice, așa cum prevede legislația rutieră în momentul de față. Vorbesc aici, bineînțeles, de OUG nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Am vrut să fac precizarea asta pentru că, de multe ori, lumea spune Cod rutier. Nu există un Cod rutier în România. Legislația rutieră este reprezentantă de această ordonanță și, bineînțeles, de regulamentul de aplicare a ordonanței, acte normative pe care polițiștii rutieri din trafic le utilizează cel mai frecvent pentru sancționarea celor care se află în trafic și încalcă normele rutiere. Nu vorbim doar de aceste acte normative, sunt mai multe și mult mai stufoase, dar acestea sunt cel mai des întâlnite utilizate acte normative", a conchis Cristian Andrieș.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel