Allianz și LV fuziune pe piața asigurărilor: Societate mixtă
Compania germană Allianz SE a anunţat vineri că va crea o societate mixtă şi un parteneriat strategic cu rivala britanică LV= (Liverpool Victoria Friendly Society) pentru a forma a treia mare companie de asigurări pe segmentul daune şi accidente (property and casualty) din Marea Britanie, transmite Reuters.
Allianz va plăti 500 de milioane de lire sterline (657,35 milioane de dolari) în schimbul unei participaţii de 49% în divizia de asigurări generale a LV=, o tranzacţie care ar urma să se finalizeze în semestrul doi din acest an, în funcţie de obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare.
În a doua etapă din 2019, Allianz va plăti 213 milioane de lire sterline pentru o participaţie de încă 20,9%.
Tranzacţia acordă firmei britanice înfiinţată în urmă cu 174 de ani soliditate financiară, iar în cazul Allianz oferă extinderea prezenţei pe o piaţă extrem de competitivă.
Directorul general al Allianz, Oliver Baete, a afirmat că produsele societăţii mixte vor avea simbolul LV= şi a numit LV= "unul din cele mai respectate şi iubite branduri din Marea Britanie".
"Trebuie să fim flexibili în lumea modernă", le-a declarat jurnaliştilor Baete.
LV=, cu 5.700 de angajaţi, are aproape şase milioane de clienţi britanici şi oferă asigurări pentru case, maşini, călătorii, asigurări de viaţă şi soluţii pentru pensionare.
Vânzare în Germania
Luna trecută, Allianz SE şi-a vândut participaţia de 90% în Oldenburgische Landesbank AG (OLB) - cea mai mare bancă privată regională din Germania după active - către firma americană de private equity Apollo, pentru 300 de milioane de euro (336 de milioane de dolari). Noile reglementări privind capitalul pentru sectorul asigurărilor din UE - Solvency II - au determinat companiile de asigurări, inclusiv Allianz, să-şi analizeze atent participaţiile pe care le deţin şi eventual să le vândă, pentru a-şi îmbunătăţi nivelul capitalului.
Allianz, cea mai mare companie de asigurări din Europa, a anunţat recent că este interesată de achiziţii deoarece ratele scăzute ale dobânzilor sporesc presiunile pentru consolidare în această industrie.
Compania germană este prezentă şi pe piaţa din România, prin Allianz-Ţiriac Asigurări. Anul trecut, Allianz-Ţiriac a obţinut un profit operaţional consolidat din activitatea de asigurări de 12 milioane lei, în creştere cu 15,8% faţă de 2015. Conform datelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Allianz-Ţiriac deţine o cotă de piaţă de 13,08% şi rămâne liderul pieţei de asigurări atât la nivel agregat, cât şi la nivelul segmentului asigurărilor generale, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News