Data actualizării:
Data publicării:

Alina Pop (USR) îl acuză pe Daniel Băluță că ar fi responsabil de accidentul din Pasajul Unirii

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Stiri
WhatsApp
Alina Pop
Alina Pop

Alina Pop, care până recent a fost secretar de stat din partea USR, îl condamnă pe Daniel Băluță după tragedia de astăzi din Pasajul Unirii.

Alina Pop, care face parte din conducerea USR filiala Sector 4, a spus că „primarul Daniel Băluță a insistat ca Primăria Sector 4 să se ocupe de acest pasaj și s-a ocupat așa: în loc să-l consolideze, l-a împopoțonat cu tablă, cu mii de lumini orbitoare și decoruri kitschoase, care i-au redus înălțimea”.

„Pasajul criminal. Până la urmă nenorocirea s-a produs: un om a murit și 22 sunt răniți după ce un autocar cu turiști s-a înțepenit (pe la mijloc) în limitatorul de înălțime de la intrarea din pasajul Unirii.

Primarul Daniel Băluță a insistat ca Primăria Sector 4 să se ocupe de acest pasaj și s-a ocupat așa: în loc să-l consolideze, l-a împopoțonat cu tablă, cu mii de lumini orbitoare și decoruri kitschoase, care i-au redus înălțimea. Asta a făcut ca în el să se blocheze nu doar tiruri, ci și autobuze sau autocare mai mari. 6 accidente au fost de astă-toamnă, când pasajul cosmetizat s-a redeschis. Azi, accidentul a fost mortal...Trec aproape zilnic prin pasaj. Presemnalizatorul din material mai ușor, pus înaintea limitatorul în care s-a blocat azi autocarul, e o bară de care atârnă niște lanțuri. De mai bine de o lună, lanțurile din partea dreaptă sunt date peste baŕă o dată, așa că sunt mai scurte decât restul. N-am poză, că țin telefonul departe când conduc. Pe la mijlocul pasajului, pe sensul Universitate - Tineretului, picură apă mereu (și nu e de la ploaie). Când intri în pasaj (și când ieși) trebuie să închizi ochii, că luminile în exces te orbesc.

Televiziunile care transmit știrea țin una și bună că șoferii implicați în accidentele de la pasaj sunt vinovați. Nu, vă spun eu, vinovat e primarul care a făcut risipă de tablă și a micșorat înălțimea pasajului, făcându-l impracticabil pentru autocare, care înainte treceau. Dumnezeu să-l ierte pe bietul om care a murit azi...”, a spus Alina Pop.

Comunicatul transmis de USR București:

„Incompetența și indolența fac victime. Din nou și din nou. Este al patrulea accident de la Pasajul Unirii de când a fost renovat de primarul Băluță. Din nefericire, de data aceasta cu victime.

"Este destul de clar că reducerea înălțimii pasajului și a limitei de siguranță prin lucrările de cosmetizare făcute de Primăria Sectorului 4 au dus la toate incidentele din ultimele luni. Solicităm primarului Daniel Băluță să ia toate măsurile necesare pentru ca șoferii să fie foarte clar atenționați. Este evident că cele de până acum nu sunt suficiente și fac victime!”, a declarat Paul Ene, președintele USR Sector 4”, a transmis USR București într-un comunicat de presă.

Cătălin Drulă, președintele USR:

„Pentru că am primit foarte multe întrebări legate de Pasajul Unirii și accidentele/tragediile produse după renovare, câteva observații și gânduri rapide:

1. Înainte de renovare nu se întâmplau astfel de accidente.

2. Prin renovare s-a redus gabaritul (înălțimea) pasajului. Cu cât și de la cât, nu ne spune exact Primăria Sectorului 4, dar un reprezentant al PS4 recunoaște într-un interviu asta.

3. Inspectoratul de Stat în Construcții (politizat) în noiembrie 2022 vine cu un raport în care doar două cifre sunt relevante. Că gabaritul pasajului este de 3,70m, iar limitatorul de înălțime este la 3,50m, confirmat după măsurători.

4. Având în vedere recunoașterea reprezentantului PS4 că s-a redus gabaritul pasajului ca urmare a renovării, putem presupune că înainte de renovare avea 3,80m-4,00m.

5. Adică un autocar cu tot cu aerul condiționat de deasupra trecea prin pasaj înainte de renovare (cam 3,77m au unele dintre cele mai înalte din cercetarea mea rapidă).

6. Și atunci mai rămâne de explicat afirmația PS4 că tot la 3,50m era limitată înălțimea și înainte de renovare. Da, indicatorul de pe grinda de limitare avea scris pe el 3,50m, dar așa cum se intuiește destul de ușor pe imagini luate cu vechea grindă (comparat cu cea nouă) în cei 10 ani dinainte de renovare pe Google Street View, doar scria 3,50m pe vechea grindă, fizic era mult mai înalt spațiul de dedesubt (posibil 3,80-4,00m).

7. Pe scurt, înainte de renovare autocarele treceau prin pasaj. Posibil ca și după renovare foarte multe modele să încapă la o limită neconfortabil de centimetri față de tavan. Din acest motiv, s-a lăsat grinda de limitare acces la 3,50m, de teama unor incidente în pasaj în noua configurație.

8. Pre-limitatorul cu lanțuri poate fi ocolit (intenționat sau din greșeală) pe intrarea unde s-a produs tragedia de azi.

9. Grinda este de o construcție neiertătoare, după cum s-a văzut și azi. Se pot imagina construcții mai ușoare care să servească același rol de barieră fizică, sau cu puncte de cedare predefinite în caz de lovire. Sunt exemple destule în Vestul Europei. Din păcate, concepte moderne de proiectare și siguranță rutieră cu greu își fac loc în lumea în care “merge și așa” și “hai să-i dăm o față”.

Concluziile autorităților vor fi bineînțeles că totul e în regulă, șoferul e de vină și dacă scrie 3,50m atunci toată lumea pe linie e absolvită de vină. Între timp, se petrec tragedii”.

Astăzi, în jurul orei 13.30, la intrarea în Pasajul Unirii din Capitală, a avut loc un grav accident rutier. Din primele informații, rezultă că un autocar în care se aflau 47 de pasageri a rupt limitatorul de înălțime aflat înaintea pasajului. 


Ca urmare a accidentului, mai mulți pasageri au fost răniți, iar unii dintre aceștia au fost încarcerați. Alături de echipajele SMURD au intervenit 10 echipaje ale Serviciului de Ambulanță București Ilfov, care au acordat asistență medicală de urgență și au transportat victimele la spitale de urgență din Capitală: Floreasca, Universitar, “Bagdasar Arseni”, Sfântul Ioan și Militar. S-au înregistrat 21 de răniți, unul este în stare gravă și un deces. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie
WhatsApp
pixel