9 alimente simple pentru a scădea nivelul de stres și cortizol
Data publicării:
Autor: Sonia Baciu
WhatsApp
FOTO: Freepik
FOTO: Freepik
Iată cum puteți să scădeți nivelul de stres și cortizol consumând câteva alimente și băuturi simple. Ce alte beneficii puteți obține de la acestea.

Cortizolul, cunoscut și ca ”hormonul stresului”, este unul dintre hormonii steroizi și este sintetizat în glandele suprarenale. Majoritatea celulelor din organism au receptori pentru receptori pentru acest hormon, iar cele mai importante efecte ale cortizolului sunt: creșterea nivelului glucozei în sânge, precum și acțiunea antiinflamatorie și imunosupresivă. Stresul și anumite afecțiuni de bază pot crește nivelul de cortizol.

Semnele unui nivel crescut de cortizol includ:

- creșterea în greutate, mai ales în jurul mijlocului și în partea superioară a spatelui

- creștere în greutate și rotunjirea feței

- acnee

- subțierea pielii

- vânătăi ușoare

- fața roșie

- vindecare încetinită

- slăbiciune musculară

- oboseală severă

- iritabilitate

- dificultăți de concentrare

- tensiune arterială ridicată

- dureri de cap, potrivit Healthline.

9 alimente pentru a scădea nivelul de stres și cortizol

Iată zece alimente care pot fi consumate pentru a scădea nivelul de stres și colesterol, dar au și alte beneficii pentru sănătate.

Ciocolata neagră

Este bogată în minerale, cum ar fi fierul, magneziul și zincul. aceasta poate avea diverse beneficii pentru sănătate, inclusiv reducerea inflamației și diminuarea riscului de boli de inimă.

Peștele gras

Peștele gras (somon, ton, sardine, macrou, păstrăv) este plin de acizi grași omega-3 - grăsimi bune, spre deosebire de grăsimile saturate rele pe care le găsiți în majoritatea cărnurilor. Acești tipuri de pește ar trebui să fie un element de bază în dieta sănătoasă pentru inimă a tuturor.

Fructe bogate în vitamina C (portocale, kiwi, căpșune)

Vitamina C este unul dintre cei mai siguri și mai eficienți nutrienți. Deși poate că nu este leacul pentru răceala comună, beneficiile vitaminei C pot include protecția împotriva deficiențelor sistemului imunitar, a bolilor cardiovasculare, a problemelor de sănătate prenatale, a bolilor oculare și chiar a ridurilor pielii.

Cereale integrale (ovăz, orez brun, quinoa)

Alimentele din cereale integrale sunt alegeri bune pentru o dietă nutritivă. Cerealele integrale furnizează fibre, vitamine, minerale și alți nutrienți.

Alimentele din cereale integrale ajută la controlul nivelului de colesterol, al greutății și al tensiunii arteriale. Aceste alimente ajută, de asemenea, la scăderea riscului de diabet, boli de inimă și alte afecțiuni.

Alimente probiotice (iaurt, chefir, varză murată)

Microbii benefici care trăiesc în diferite părți ale corpului nostru ne ajută într-o varietate de moduri. Probioticele, în teorie, luptă de partea microbilor  benefici.

Printre beneficiile consumului de alimente probiotice se află scăderea în greutate, sănătatea sistemului digestiv sau îmbunătățirea sistemului imunitar.

De asemenea, probioticele sunt bune pentru buna funcționare a creierului, știut fiind faptul că există o axă stomac/intestin - creier și o strânsă legătură între sănătatea intestinală și cea cerebrală.

Frunze verzi (spanac, varză kale)

Spanacul este o altă frunză verde care conține multe vitamine și nutrienți, inclusiv fier, magneziu, fosfor, acid folic și calciu.

Kale este o legumă care face parte din familia verzei (Brassica). Este bogată în nutrienți, inclusiv fibre și antioxidanți.

Nuci și semințe (migdale, nuci, semințe de dovleac)

Nucile și semințele sunt surse bune de proteine, grăsimi sănătoase, fibre, vitamine și minerale. Nucile și semințele reglează greutatea corporală, deoarece grăsimile lor nu sunt absorbite în totalitate și reglează aportul alimentar.

Nucile și semințele conțin grăsimi nesaturate și alte substanțe nutritive care oferă efecte protectoare împotriva bolilor de inimă și a diabetului.

Ceaiul verde

Ceaiul verde, o sursă de antioxidanți și cofeină, are mai multe beneficii posibile. Cercetările au descoperit că beneficiile pentru sănătate ale ceaiului verde pot include ameliorarea anxietății și a stresului, îmbunătățirea memoriei și reducerea tensiunii arteriale și a colesterolului.

Ceaiuri de plante (mușețel și mentă)

Mușețelul conține flavonoide, substanțe chimice cu efect antioxidant, care oferă potențiale beneficii ceaiului. Pentru majoritatea oamenilor, ceaiul de mușețel este, în general, sigur și bine tolerat. Ceaiul de mușețel este eficient și pentru reducerea simptomelor menstruale, dar și în reglarea nivelului de zahăr din sânge. De asemenea, ceaiul de mușețel ajută și la relaxare și poate induce somnul, ceea ce ajută la reducerea stresului, potrivit Medical News Today.

Ceaiul de mentă este o alegere ideală înainte de culcare, deoarece nu conține cofeină în mod natural. Mai mult, capacitatea de relaxare musculară a mentei vă poate ajuta să vă relaxați înainte de culcare.

Citește și: Cocktailurile non-alcoolice, ideale pentru zilele de vară

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel