Data publicării:

Alimente pe care să nu le consumi înainte cu 12 ore de a merge cu avionul. Secretele dezvăluite de pilotul Osiceanu pentru un concediu fără probleme

Autor: Anca Murgoci
WhatsApp
PEXELS
PEXELS

Pilotul Cezar Osiceanu are noi recomandări pentru dumneavoastră în ceea ce privește călătoria cu avionul.

De această dată, ne vorbește despre alimentația corectă a pasagerului înainte de un zbor.

„Haideți să vorbim și despre alimentația pasagerului. Până în pandemie, companiile de linie se lăudau cu meniurile și băuturile de tot felul oferite la bord, iar cele low cost cu o pizza, la destinație, pe banii... pasagerului bineînțeles. Pandemia a scos complet alimentația la bordul curselor, oferind doar apă, ceai și cafea.

De la începutul anului 2022 însă, o serie de companii de linie au reînceput să ofere meniuri copioase pasagerilor. Este bine de știut că nu este bine să mâncam alimente fermentabile cu minimum 12 ore înainte de ora de prezentare la aeroport. De asemenea, nu este bine să mâncam sărat cu minimum 12 ore înainte de ora de prezentare la aeroport, în special dacă vom călători cu companii low cost”, a spus pilotul Cezar Osiceanu, în recomandările sale de vacanță, pentru cititorii DC News.

VEZI ȘI: Cum să te îmbraci în avion pentru a nu avea probleme de sănătate în timpul zborului

Tu știi cum să te îmbraci în avion? Știi cu ce ar fi bine să fii îmbrăcat în caz de incendiu la bord?

La aceste întrebări vă răspunde pilotul Cezar Osiceanu.

„Să vorbim și despre ținuta de drum a pasagerului. La controlul de securitate, în mod sigur, vor fi descălțați pasagerii cu bocanci, pantofi cu talpa groasă sau cu toc înalt.

În avion, în special la cursele lungi, sau în cazul avioanelor amenajate pentru low cost, cu spații mici între scaune, picioarele se vor umfla și se va acumula sânge.

De aceea este indicat să fie folosite șosete 3/4 sau ciorapi lungi, de compresie, care să ajute organismul, precum și o încălțăminte lejeră cu șiret de preferat.

Hainele, cămășile și tricourile sunt de preferat a fi din materiale naturale sau cu o concentrație și termică cât mai mică. Această sugestie se bazează pe faptul că în avion, organismul transpiră mai mult decât de obicei ca urmare a umflării cu aer atât avionului, cât și a corpului în momentul presurizării lui, iar în cazul unui incendiu la bord, acestea sunt mai inflamabile.

În cazul în care compania aeriană permite bagajul de mână al pasagerului, acesta trebuie să se asigure că respectă volumul, greutatea și dimensiunile prezentate pe site. În caz contrar fie poate fi suprataxat pentru acest bagaj și trimis la cala, fie obligat să îl dea la cală la urcarea în avion”, a spus pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News. 

VEZI ȘI: Îți luai în vacanță un troler cu roți înalte? Renunță la el dacă circuli cu avionul! Ponturi de la pilotul Osiceanu

„Bagajul pasagerului 

Companiile low cost solicită plata oricărui bagaj de mâna, indiferent de mărimea și natura lui (poșetă, laptop, aparat foto etc) sau de cală, în timp ce companiile de linie asigură un bagaj de cală și unul de mâna de dimensiuni și greutăți comunicate direct pe site. Trebuie să știți că depășirea și cu jumătate de kilogram a greutății maxime permise atrage o penalizare mai mare decât plata unui al doilea bagaj de cală cu aceeași greutate maximă admisă de către transportator! Cea mai frecventă situație este cea în care prețul bagajelor de cală și/sau de mână nu este bine indicat în cazul companiilor low cost, ceea ce necesită consultarea foarte atentă a site-ului companiei înainte de alegerea transportatorului aerian. 

În cazul zborurilor cu escală, trebuie avute în vedere câteva lucruri precum: bagajul poate să fi rămas la aeroportul de la care am plecat din diverse motive. Așteptarea lui la zborul următor, în situația în care avem un interval scurt între zboruri, poate conduce la pierderea sejurului sau la efectuarea sejurului în hainele de pe noi. De aceea ajungerea cu o seară înainte ne poate scuti de acest inconvenient.

De asemenea, în multe aeroporturi (Madrid, de exemplu) reîntâlnirea pasagerului cu propriul bagaj se face aproape de ieșirea din aeroport. De aceea încercați să nu va dați jos primii din avion, uitând câte ceva pentru că nu vă puteți întoarce să vă căutați bagajul pierdut sau uitat acolo. Cele mai uitate bagaje în avion sunt actele de identitate, telefoanele mobile și tabletele de tip iPad. 99% din pasageri, la urcarea în avion, fie nu ascultă indicațiile însoțitorilor de bord, fie uită să le închidă la decolare și la aterizare. Pentru a fi siguri că nu uitați în avion în special telefoanele mobile, înainte de a vă da jos de pe scaun, deschideți telefonul, selectați ora locală, dați soneria de pe modul mute pe normal și eventual activați modul găsire telefon, ceea ce vă ajută la găsirea telefonului mult mai rapid.

Pentru acte și biletele de avion este recomandabil să le aveți separat ținute de portofelul cu bani și cărți de credit și la îndemână în geanta de mâna/ poșetă etc.

Există un calcul neoficial care arată că o geantă de bagaje de tip troler cu roți înalte și exterioare bagajului, după 9-10 drumuri în cala avionului, va pierde una din roți din cauza manipulării, transportului etc. De aceea este de preferat să folosim genți și geamantane cu roți inserate și nu exterioare.

Folosiți mijloace suplimentare de siguranță a închiderii bagajelor pentru a preveni eventuale furturi din interiorul lor. Etichetați cu numele, adresa și contactele dumneavoastră bagajul de cală pentru a ușura și accelera găsirea, identificarea și trimiterea bagajului, în nefericita situație a pierderii lui.

De asemenea, important de știut: nu puneți valori în bagajele de cală, în special bijuterii și bani. În cazul în care aveți lucruri și obiecte personale mai scumpe, se poate plăti o taxă suplimentară care va asigura bagajul la o valoare mai mare în cazul pierderii sau deteriorării lui”, a spus pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel