Alexandru Lăzescu arată vinovaţii de dezastrul financiar din TVR: Angajaţii, Dr. House şi UEFA Champions League
Situaţia financiară cu care se confruntă postul naţional de televiziune a obligat conducerea TVR să ia o serie de măsuri, unele dintre ele vizând angajaţii, cum ar fi tăierea bonurilor de masă, altele vizând strategia de publicitate, iar altele externalizarea unor servicii.
Preşedintele-director general al TVR,m Alexandru Lăzescu, spune, într-un interviu acordat Hotnews, că deficitul TVR s-a ridicat, pe primul trimestru al anului 2011, la 53 de milioane de lei. Deficitul pentru primul semestru al anului trecut, când în funcţie se afla Alexandru Sassu, se ridica la 77 de milioane de lei, dar Televiziunea publică a încheiat 2010 cu un deficit total de 162 de milioane de lei. „Situaţia e critică (...) Ca să explic situaţia, am făcut nişte calcule şi am constatat că la mai mult de 85% din costurile televiziunii nu am posibilitatea să intervin“, spune Alexandru Lăzescu.
Potrivit şefului televiziunii publice, una dintre probleme o reprezintă contractul colectiv de muncă. „Avem un contract extrem de generos pentru sindicate, semnat de fosta administraţie. De exemplu, primele de vacanţă nu mai sunt condiţionate de situaţia financiară a întreprinderii. Adică merge îintreprinderea bine, merge rău, trebuie să dai prima de vacanţă, care se ridică la 85% din salariu. Ceea ce nu e in regula“, spune Lăzescu.
O altă problemă o reprezintă megacontractele semnate de TVR. „Cea mai mare dificulate financiară este de departe cea legată de fotbal. Aici s-a semnat un contract pe o sumă enormă. Fiecare meci din UEFA Champions League pe care îl dăm ne aduce o gaură de aproape jumătate de milion de euro, ţinând cont şi de costurile de transmisie, nu doar de contract. Pentru că suma pe care o scot din reclamă e infimă - e 4-5% din cât mă costa un meci“, explică Alexandru Lăzescu.
Acesta arată şi cum serialul Dr.House este unul dintre vinovaţii de situaţia financiară actuală a TVR şi de ce a fost dată instituţia în judecată de NBC Universal. „Pentru că e un contract în care costul pe unitatea de conţinut - un film, un episod dintr-un serial - creşte cu 20% pe an. Să crească nu era un lucru neobişnuit, pentru foarte mulţi s-a mers pe această formulă. Părerea noastră e că la momentul respectiv, în 2005, s-au acceptat nişte creşteri prea mari. În plus, contractul avea şi alte clauze care creează dificultăţi - are un corp fix, legat de filme, dar pe de altă parte, dacă iei un serial, cât timp se produce Dr. House, de exemplu, eu sunt obligat să-l cumpăr“, a explicat preşedintele-director general al TVR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News