Data publicării:
ALEGERI 2016. UDMR, panouri: Românii, păcăliți după o schemă de manual
UDMR a făcut un joc electoral cu panourile prin care instiga împotriva Bucureștiului.
”Panourile UDMR nu au justificare în limba română. Nu pot avea decât un singur scop, să fie văzute de presă și să intre în circuitul dezbaterii publice. Astfel, alimentează reproșuri la adresa UDMR și, implicit, a maghiarilor, justificându-și astfel existența. UDMR caută voturi în electoratul maghiar, anticipând reacțiile românilor de dezaprobare și criticile din planul social și politic. Panourile nu au sens în limba română atât timp cât UDMR se adresează electoratului maghiar”, a opinat Val Vâlcu.
Cu alte cuvinte, partidele precum UDMR sau PRM au nevoie, pe lângă ”dușman”, de ”obiectul muncii”. În lipsa lui, trebuie să-l inventeze permanent. În această campanie, UDMR apără ”drepturile maghiarilor” de majoritate. Trebuia să irite majoritatea, care să reacționeze pentru ca minoritatea să voteze UDMR.
[citeste si]
”Eu remarc că, totuși, reacția a fost moderată”, a spus Val Vâlcu. Poliția locală a dat panourile jos, iar jurnalistul spune că ”UDMR nu câștiga cu panourile în picioare, câștigă cu panourile date jos. E greu de crezut că un român citea panoul și apoi se ducea să voteze UDMR. În picioare, panourile nu erau adresate românilor, dar date jos rezonează cu electoratul UDMR”.
”În condițiile unei prezențe masive la vot- spre cea de la prezidențiale, UDMR riscă să nu mai intre în Parlament, pentru că nu face 5%. Are nevoie disperată de un conflict, de motivarea electoratului tradițional pentru a merge la vot”, a mai spus Val Vâlcu.
UDMR a luat la alegerile locale din iunie 2016 5,33%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News