Intenţia este de a asigura supravieţuirea programului şi dincolo de acest deceniu, au declarat pentru Reuters mai multe surse din industria aeronautică.
Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri, Airbus A380 a fost lansat în 2007 însă în prezent viitorul său este sub semnul întrebării din cauza vânzărilor modeste, pe măsură ce companiile aeriene se îndreaptă spre avioanele cu două motoare şi un consum mai mic de combustibil.
Începând din luna martie 2015 şi până în prezent, Airbus nu a vândut niciun singur A380 înregistrând doar anularea comenzilor pentru două aparate. Ca urmare a reducerii vânzărilor, Airbus a redus ritmul de producţie pentru avioanele A380 de la un vârf de 30 de unităţi pe an până la opt exemplare pe an în 2019, în speranţa că vânzările îşi vor reveni.
Însă şi planurile vizând menţinerea producţiei la nivelul de opt aparate A380 pe an sunt puse sub semnul întrebării, în condiţiile în care Airbus are probleme în a finaliza o comandă importantă pentru 36 de aparate A380 din partea Emirates Airlines, companie aeriană controlată de emiratul Dubai.
Potrivit analiştilor, negocierile care se derulează în prezent cu Emirates Airlines vor fi cruciale pentru viitorul modelului A380. Emirates este de departe cel mai mare cumpărător de avioane A380 cu 142 de exemplare comandate şi 100 livrate deja. Un aparat A380 are un preţ de catalog de 436 milioane de dolari. Sursele citate de Reuters susţin că Airbus, care în acest an a livrat 14 aparate A380, i-a informat pe unii acţionari că analizează o posibilă reducere a ritmului de producţie până la şase aparate pe an.
[citeste si]
Deocamdată nu este clar când anume ar urma să fie decisă o nouă reducere a ritmului de producţie. Preşedintele Emirates a declarat luna trecută la salonul aeronautic de la Dubai că autorităţile din Dubai vor să fie sigure că grupul european Airbus va continua să producă modelul A380 superjumbo timp de cel puţin 10 ani, înainte ca Emirates Airlines să plaseze o nouă comandă pentru cel mai mare avion de pasageri din lume.
Reducerea ritmului de producţie al avioanelor A380 până la şase exemplare pe an ar ajuta la menţinerea producţiei până în 2028 şi ar oferi Airbus răgazul necesar pentru a găsi noi clienţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Prinţul Harry se întoarce în Anglia
- Horoscop Berbec, Taur, Gemeni, Rac. Zodia care primeşte "un strop suplimentar de carismă"
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- Primăria Deva cere daune materiale și morale pentru zilele în care telecabina care urcă pe Dealul Cetăţii nu a mers
- Un bărbat din Giurgiu este proprietarul motocicletei Regelui Mihai I şi a unei maşini ca cea folosită de comisarul Moldovan
- Chirieac: „Adevărata miză în cazul candidaturii lui Burduja”. Analistul „traduce” și gestul subtil făcut astăzi de Firea în legătură cu Marcel Ciolacu
- Ministra Muncii: România s-a angajat că va renunţa la posibilităţile de pensionare anticipată
- Capcanele pentru turiștii care vizitează Londra. Româncă stabilită în capitala Angliei: Te trezeşti că ai dat 20 de lire. Gata, ai sărit din buget!
- Liliecii, mamiferele care ajută agricultura din România. În SUA, au eradicat malaria
- Loto 6/49 de Florii. Rezultatele tragerilor de duminică, 28 aprilie, 2024