Data publicării:

Airbus A380, primul avion care zboară alimentat de... uleiul de gătit

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie creată de Carlos Pernalete Tua, de la Pexels
Fotografie creată de Carlos Pernalete Tua, de la Pexels

Airbut A380 devine primul avion care efectuează un zbor complet fiind alimentat doar cu ulei de gătit. 

Avionul de test a zburat timp de trei ore,  plecând de la aeroportul Blagnac, din Toulouse, Franţa, pe 25 martie. Doar 4 zile mai târziu, pe 29 martie, Airbus A380 a mai făcut un test, de data asta zburând între Toulouse şi Nice. Uleiul de gătit şi alte grăsimi au fost combinate pentru crearea unui "combustibil sustenabil", numit SAF. 

Combustibilul a fost creat de Total Energies, o companie din Normandia. În martie 2021, Airbus a testat prima dată acest combustibil. Compania speră ca avioanele sale să fie certificate să zboare doar pe baza acestui combustibil până la finalul acestui deceniu. La momentul actual, Airbus-urile pot fi alimentate 50% cu SAF, 50% cu kerosen, scrie CNN

"Creşterea cantităţii de SAF folosit rămâne un punct cheie pentru atingerea ambiţiilor de zero emisii de carbon până în 2050", transmite Airbus. 

Efectele pandemiei asupra piloților. Osiceanu: Sesizez și o altă capcană în care s-a căzut pe perioada Covid-19

Pilotul Cezar Osiceanu a explicat efectele pandemiei asupra oamenilor care lucrează în domeniul aviației.

„Fără îndoială, pandemia a produs cea mai mare criză din istoria aviației mondiale. Efectele dezastruoase ale pandemiei în aviația civilă au fost atât pe orizontală, cât și pe verticală și au condus de la falimente până la sinucideri.

Un raport intern al companiei australiene Qantas, citat de Aviation News și “scurs” în presă, a produs fiori după publicarea lui în The Sidney Memo Herald și The AGE, două publicații prestigioase în mass media din Australia.

Negru pe alb, șefii Direcției de operațiuni zbor ai Qantas indică o serie de probleme provocate piloților de către pandemie și cu efecte directe asupra zborului.

Analiza a fost făcută special în scopul identificării cauzelor care au condus în ultimul timp la o creștere a numărului de apropieri nestabilizate și a cazurilor în care echipajele nu au realizat că aeronavele lor au depășit greutățile maxim admise pentru pistele și condițiile meteo de la acele momente creând posibilitatea apariției de accidente și incidente de zbor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel