Ai vacanţa planificată în Spania? Angajaţii unei companii aeriene plănuiesc mai multe greve în iulie
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Oleksandr Pidvalnyi, Pexels
Fotografie de la Oleksandr Pidvalnyi, Pexels
Angajaţii unei companii aeriene care operează zboruri spre şi dinspre Spania plănuiesc mai multe greve în luna iulie. 

Ministerul Afacerilor Externe informează românii care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească, pe cale aeriană, înspre și dinspre Spania, că mai multe organizații sindicale au anunțat o grevă a însoțitorilor de zbor ai companiei aeriene Easyjet, în 3 intervale din iulie.

Greva însoțitorilor de zbor a fost anunțată pentru perioadele 1 - 3, 15 - 17 și 29 - 31 iulie, pe toate intervalele orare, la cele 3 baze situate în Barcelona, Palma de Mallorca și Málaga, scrie MEdiafax.

Astfel, pot exista blocaje majore ale curselor aeriene operate de compania vizată.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români să se informeze din timp cu privire la situația zborurilor contractate, consultând paginile de Internet de specialitate și oficiale și/sau contactând direct operatorul de zbor.

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Consulatului General al Românei la Madrid la +34 91.734.4004, apelul fiind redirecționat către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

Totodată, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție și următoarele linii telefonice de permanență, în funcție de regiune:

• Consulatul General al Românei la Madrid: +34 669.362.202

• Consulatul General Barcelona: +34 661.547.853

• Consulatul General Sevilla: +34 648.212.169

• Consulatul General Bilbao: +34 608.956.278

• Consulatul Castellon de la Plana: +34 677.842.467

• Consulatul Ciudad Real: +34 609.513.790

• Consulatul Zaragoza: +34 663.814.474

• Consulatul Almeria: +34 682.733.408

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet: https://www.easyjet.com/en, http://madrid.mae.ro, www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația „Călătorește în siguranță" (http://www.mae.ro/app_cs) care oferă informații și sfaturi de călătorie.

Sute de zboruri, anulate în toată lumea. Când şi, mai ales, cum îşi pot recupera pasagerii banii pe bilete. Situaţiile excepţionale

Ramona Colea, CEO Flight Claim, a vorbit la DC NEWS despre cazurile în care pasagerii se trezesc pe nepusă masă cu un zbor anulat, incident care le afectează nu doar vacanța sau deplasarea în interes de serviciu, dar și portofelele, asta pentru că banii nu sunt ușor de recuperat.

"Pasagerul află că zborul este anulat. Ce să facă? Va suna la compania aeriană. Se trezește că sunatul la compania aeriană e un număr cu supra-taxă, dar o să sune. Stă vreo 20 de minute, timp în care el înmulțește peste un euro cu numărul de minute pe care le-a stat în apel. La un moment dat renunță, intră pe site, încearcă să îşi găsească un alt zbor. Surprinzător, își dă seama că există un alt zbor cu aceeași companie, astfel că ei cumpără  un alt zbor cu aceeași companie din cauza căreia se află în această situație. Avem pasageri care ne-au spus: Am cumpărat astăzi un bilet, zborul a fost anulat, ne-am cumpărat alt bilet cu aceeași companie și l-au anulat și pe ăla. Și la un moment dat renunță, încep să își ia taxiuri, se adună câte 3-4, nu mai au bani pentru a continua drumul.

Este o întreagă experiență, după care urmează calvarul recuperării sumelor. Unii vin și spun: Și dacă nu i-aș primi eu banii ăia, dar nu vreau să rămână sumele astea la companiile aeriene. Deci sunt atât de supărați. Uneori îi mai întrebăm, pentru că nu întotdeauna sunt sume foarte mari și îi întrebăm de ce vor să facă o cerere de despăgubire pentru suma aceasta. Și ei ne spun că pentru felul cum au fost tratați. (...) Sunt oameni care cumpără un zbor dus-întors pentru întreaga familie, după cum companiile low-cost nu zboară doar din punctul A în punctul B. Oamenii se duc și își iau zbor de aici până în Italia, stau 2-3 zile, își mai iau cu aceeași companie din Italia către nu știu unde... Ori odată ce a fost zborul de aici anulat, lor toată vacanța le-a fost anulată și au pierdut foarte mult. Sumele care se adună de la low-cost în situații de genul ăsta sunt foarte mari, o să aveți surprize", a explicat Ramona Colea într-un interviu pentru DC NEWS.

CITEŞTE AICI MAI MULTE 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel