Iată un top al celor mai importante cinci greşeli pe care le poţi face cu aerul condiţionat.
1. Să pornești mașina fără să aerisești
Te urci în mașină, pornești aerul condiționat și pleci imediat? Greșit. Instalația de aer condiționat va lucra mult mai eficient dacă aerisești mașina prin deschiderea portierelor sau a geamurilor timp de câteva minute. În acest fel aerul încins va fi eliminat din habitaclu, iar răcirea mașinii se va face mai rapid, scrie promotor.ro.
2. Să lași aerul fierbinte să intre în interior
Pentru a răci cât mai rapid interiorul mașinii, este recomandat ca imediat după aerisirea mașinii să pornești funcția de recirculare a instalației de aer condiționat. În felul acesta, aerul din interior se va răci mult mai repede decât atunci când instalația trage aer încins de afară. Dezactivează funcția de recirculare după ce interiorul s-a răcit suficient, pentru a permite aerului proaspăt să intre în mașină.
3. Să reglezi o temperatură prea scăzută
O temperatură prea scăzută poate afecta sănătatea, dar poate îngreuna sarcina instalației de aer condiționat. În cazul sistemelor de tip climatronic reglarea unei temperaturi prea scăzute va duce la suflarea cu putere a aerului, cu tot disconfortul generat. În general, se recomandă ca temperatura reglată să nu fie cu mai mult de 6-7 grade Celsius mai joasă decât temperatura exterioară.
4. Să ignori mirosurile neplăcute
La pornirea instalației de aer condiționat este posibil să apară un miros neplăcut. Acesta dispare după câteva minute, motiv pentru care cei mai mulți șoferi îl ignoră. Totuși, mirosul este semn că instalația de aer condiționat trebuie igienizată cât mai curând. Operația este una simplă și ieftină, pe care o poți face chiar tu acasă, folosind un sprey pentru igienizare din comerț.
5. Să oprești aerul condiționat ca să economisești combustibilul
Aerul condiționat ridică ușor consumul, dar cifra este nesemnificativă. Pe termen lung, consecințele opririi aerului condiționat pot fi mult mai costisitoare decât avantajele economiei de combustibil. Asta deoarece componentele instalației sunt lubrifiate corespunzător doar în timpul funcționării. În plus, instalația de aer condiționat este un element cu rol în siguranța rutieră – temperaturile ridicate din mașină pot afecta comportamentul la volan la fel ca alcoolul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Unde au dispărut tinerii magistrați care protestau și promiteau schimbarea sistemului
- Școala românească nu mai pune accentul pe valorile etice. Profesor universitar: Doar prin educație morală construim o țară educată
- Cum fac criminaliștii percheziția informatică. „Nu întotdeauna este prezent și suspectul”