Astfel, conducerea companiei ar fi informat deja angajaţii care sunt motivele pentru care s-a luat această decizie.
”Standardul de emisie extrem de strict Euro 7 a accelerat dramatic procesul de transformare către electromobilitate”, se menționează în scrisoare. ”Astfel, nu avem nevoie doar de mai multe mașini electrice, ci trebuie să ne luăm la revedere de la unele produse cu motor cu ardere internă mai repede decât era planificat. Prin urmare, am decis să investim în mod constant în viitor și să ne luăm rămas bun de la modelele de motoare cu ardere internă, cum ar fi Skoda Fabia Combi”, transmite conducerea, conform Promotor.ro.
Criza de cipuri, impact major în Cehia - se produc cu 250.000 de maşini mai puţin
Producătorii auto cehi vor produce în acest an cu un sfert de milion de mașini mai puțin decât se așteptau, din cauza penuriei de cipuri.
Sectorul auto va pierde 200 de miliarde de coroane (9,14 miliarde de dolari) din vânzări, a declarat Asociația Industriei Auto (AutoSAP) citată de Reuters.
AutoSAP a precizat că producția internă de autoturisme a scăzut cu 53,1% în septembrie, în ritm anual, la 56.157 de mașini.
Asociația a declarat că impactul lipsei de cipuri îl va depăși pe cel al închiderilor din cauza pandemiei de anul trecut și a cerut guvernului să activeze un program de ajutor creat în contextul pandemiei de coronavirus de anul trecut.
AutoSAP a declarat că producția a crescut cu 2,9% în ritm anual cumulat în perioada ianuarie-septembrie, la 831.653 de mașini.
"Încă din august, producția a fost afectată semnificativ de restricțiile de producție, iar statistica din septembrie confirmă tendința negativă", a spus AutoSAP.
Cel mai mare producător din țară, Skoda, din grupul Volkswagen, a declarat că va limita semnificativ sau va opri producția la fabricile sale din Cehia începând de săptămâna viitoare, posibil până la sfârșitul anului.
Sectorul auto este coloana vertebrală a economiei cehe, având 180.000 de angajați, și reprezintă un sfert din producția industrială.
SAP a declarat că vor fi pierdute venituri de 120 de miliarde de coroane la producătorii de automobile și alte 80 de miliarde la furnizorii de piese. Veniturile de 200 de miliarde de coroane echivalează cu aproximativ 3,3% din produsul intern brut nominal al țării preconizat pentru acest an.
Ceilalți producători de automobile cu fabrici de asamblare în Republica Cehă sunt Hyundai - care a fost cel mai puțin afectat de lipsa cipurilor - și Toyota, scrie Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- Culmea prostiei în hipermarketuri. O decizie bizară pe care marii retaileri o iau și care stârnește furia românilor
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Nu s-a mai întâmplat de 23 de ani în SUA. Adrian Mitroi: Inflația este lipicioasă, iar dolarul este prea tare
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Burmă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Acuzații în presa austriacă: Dronele militare rusești folosesc AI dezvoltat cu Kaspersky
- De ce nu ni se arată cum se fac crenvurștii. Bulai: Am văzut cu ochii mei ce se întâmplă la o fermă de curcani / video