Adio Skoda Fabia Combi - unul dintre cele mai apreciate modele nu va mai fi produs
Skoda a anunţat că renunţă la modelul Fabia Combi, unul dintre cele mai apreciate break-uri de pe piaţă.
Astfel, conducerea companiei ar fi informat deja angajaţii care sunt motivele pentru care s-a luat această decizie.
”Standardul de emisie extrem de strict Euro 7 a accelerat dramatic procesul de transformare către electromobilitate”, se menționează în scrisoare. ”Astfel, nu avem nevoie doar de mai multe mașini electrice, ci trebuie să ne luăm la revedere de la unele produse cu motor cu ardere internă mai repede decât era planificat. Prin urmare, am decis să investim în mod constant în viitor și să ne luăm rămas bun de la modelele de motoare cu ardere internă, cum ar fi Skoda Fabia Combi”, transmite conducerea, conform Promotor.ro.
Criza de cipuri, impact major în Cehia - se produc cu 250.000 de maşini mai puţin
Producătorii auto cehi vor produce în acest an cu un sfert de milion de mașini mai puțin decât se așteptau, din cauza penuriei de cipuri.
Sectorul auto va pierde 200 de miliarde de coroane (9,14 miliarde de dolari) din vânzări, a declarat Asociația Industriei Auto (AutoSAP) citată de Reuters.
AutoSAP a precizat că producția internă de autoturisme a scăzut cu 53,1% în septembrie, în ritm anual, la 56.157 de mașini.
Asociația a declarat că impactul lipsei de cipuri îl va depăși pe cel al închiderilor din cauza pandemiei de anul trecut și a cerut guvernului să activeze un program de ajutor creat în contextul pandemiei de coronavirus de anul trecut.
AutoSAP a declarat că producția a crescut cu 2,9% în ritm anual cumulat în perioada ianuarie-septembrie, la 831.653 de mașini.
"Încă din august, producția a fost afectată semnificativ de restricțiile de producție, iar statistica din septembrie confirmă tendința negativă", a spus AutoSAP.
Cel mai mare producător din țară, Skoda, din grupul Volkswagen, a declarat că va limita semnificativ sau va opri producția la fabricile sale din Cehia începând de săptămâna viitoare, posibil până la sfârșitul anului.
Sectorul auto este coloana vertebrală a economiei cehe, având 180.000 de angajați, și reprezintă un sfert din producția industrială.
SAP a declarat că vor fi pierdute venituri de 120 de miliarde de coroane la producătorii de automobile și alte 80 de miliarde la furnizorii de piese. Veniturile de 200 de miliarde de coroane echivalează cu aproximativ 3,3% din produsul intern brut nominal al țării preconizat pentru acest an.
Ceilalți producători de automobile cu fabrici de asamblare în Republica Cehă sunt Hyundai - care a fost cel mai puțin afectat de lipsa cipurilor - și Toyota, scrie Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News