Adaugă mărar în dietă și îți vei îmbunătăți sănătatea
Data publicării:
Autor: Nicoleta Baciu
WhatsApp
Adaugă mărar în dietă și îți vei îmbunătăți sănătatea. Sursa foto: freepik.com
Adaugă mărar în dietă și îți vei îmbunătăți sănătatea. Sursa foto: freepik.com
Dacă ai probleme cu tensiunea arterială, dacă suferi de constipație, dureri de stomac sau vezică urinară, adaugă mărar în dietă.

Mărarul face parte din familia Apiaceae, aceeași familie din care fac parte și plantele medicinale: fenicul, pătrunjel, chimen și țelină.

Din mărar sunt produse o serie de medicamente, care sunt utile în prevenirea bolilor de inimă. Anetina din mărar favorizează vasodilatația naturală, previne formarea cheagurilor de sânge și îmbunătățește fluxul sanguin către toate organele, inclusiv către creier.

Mărarul este folosit chiar și de persoanele care suferă de ulcer stomacal sau duodenal, având un efect analgezic, care ameliorează spasmele.

Ai mâinile reci, părul uscat și pielea palidă? Verifică, imediat, dacă ai deficit de fier

Tinctura de semințe de mărar îți poate salva viața!

Cert este că mărarul conține o gamă largă de elemente, inclusiv zinc, ulei esențial  și diverse vitamine.

Frunzele și semințele au un ulei volatil cu un conținut de până la 60% carvona, un antioxidant puternic, care se regăsește și în semințele de chimen și frunzele de dafin, dar și substanțe minerale precum calciu, fier, magneziu, sulf și vitaminele A, B și C.

Cum să beneficiezi de mărar

Pune o lingură de semințe de mărar într-un ceainic și toarnă peste ele 0,5 litri de apă clocotită.

Lasă infuzia 40 de minute, astfel încât semințele să elimine toate substanțele valoroase în apă.

Bea câte trei înghițituri din tinctura rezultată de cel puțin 7-10 ori pe zi, odată cu mesele. Atenție: tinctura de mărar nu se ia pe stomacul gol.

E timpul să-ți hidratezi buzele: încearcă un balsam, făcut în casă din doar 3 ingrediente

Cursul tratamentului este de o săptămână, după care tinctura poate fi utilizată periodic timp de 2-3 zile în fiecare lună pentru prevenire.

Adaugă mărar în dieta ta și vei vedea că sănătatea ta se va îmbunătăți.

Nouă grame de mărar conține următoarele valorile nutriționale:

vitamina C - 8% din cantitatea zilnică recomandată;

vitamina A - 4% din cantitatea zilnică recomandată;

mangan - 5% din cantitatea zilnică recomandată;

fier - 3% din cantitatea zilnică recomandată;

folați - 3% din cantitatea zilnică recomandată;

9 grame de mărar are 4 calorii.

Renunță la opt obiceiuri matinale dacă nu vrei să te îngrași

Mărarul proaspăt mai conține și cantități reduse de calciu, cupru, magneziu, potasiu, zinc și riboflavina. Semințele de mărar conțin cantități similare de vitamine și minerale precum planta verde. 

O lingură de semințe conțin:

calciu - 8% din cantitatea zilnică recomandată;

fier - 6% din cantitatea zilnica recomandată;

fosfor, magneziu, potasiu și mangan - între 1% și 5% din cantitatea zilnică recomandată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel