În cadrul dezbaterii, analistul politic Bogdan Chirieac a atras atenția asupra faptului că România este amenințată cu infrigement de către Comisia Europeană pentru achizițiile directe de echipamente militare pe care le face țara noastră.
”Există directiva 81 europeană din 2009 care stabilește foarte clar cum se fac achizițiile de tehnică specială, de echipamente militare. Culmea că această directivă este extrem de respectată, a fost transpusă în toate legislațiile interne, este extrem de respectată de autoritățile române cu care noi avem un dialog foarte bun de fapt. În ceea ce privește achizițiile din surse interne, trebuie să fie competiție, transparență, exact ce este în directiva 81, în schimb când ne ducem pe achizițiile de la extern, acolo tot timpul ne ducem direct în secțiunea a treia a directivei 81, secțiunea de excluderi. Nu se aplică directiva în anumite condiții, cum ar fi achiziția government to government. Se respectă directiva de către statul român pentru că tot timpul ne ducem acolo, dar numai la chestiile de la interne”, a explicat Viorel Manole, într-o dezbatere organizată la DCNews.
”Din acest motiv există acea dimensiune a treia care să permită acest tip de negocieri strategice și acest tip de negocieri strategice și acest tip de relații strategice.”, a intervenit Iulian Chifu.
Directorul executiv al PATROMIL a explicat care ar fi beneficiile pe care le-ar avea achizițiile interne de echipamente militare.
”Dacă România dă pe echipamente militare 10 milioane de euro, achiziții de la extern, 10 milioane de euro se duc afară. Dacă sunt de 10 milioane achiziții de la intern, 4,7 milioane rămân prin CAS, CASS, impozit pe profit, TVA. Acești bani rămân în România. Putem fie să îi dăm la sănătate, fie să îi dăm la educație, fie să luăm alte echipamente și să dotăm Armata mai bine. Trebuie să fim extrem de echilibrați cu achizițiile militare”, a spus Viorel Manole.
Reprezentantul PATROMIL a mai arătat că România este singura țară care nu a beneficiat de offset când a achiziționat avioanele F16, cu toate că există companii în țară care pot asigura, de pildă, lucrări de mentenanță. Aerostar Bacău poate asigura mentenanța F16, dar statul român trimite avioanele în Portugalia, la OGMA, care este o companie cu capital brazilian, deci nici NATO, nici UE.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine