Data actualizării:
Data publicării:

Accident Autostrada Soarelui. IGNORANȚĂ totală: Ce a adus moartea pe șosea

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Stiri
WhatsApp

Sâmbătă dimineața, pe Autostrada Soarelui, a avut loc un accident cumplit în care au fost implicate mai multe mașini. Bilanțul a fost crunt: peste 50 de răniți și patru morți. Principalele cauze de producere a acestui eveniment nedorit sunt viteza neadaptată condițiilor meteo, respectiv ceața cu vizibilitate pe alocuri sub 20 de metri și nepăstrarea distanței în mers față de autovehiculul din față.

Ca de obicei, s-a încercat aruncarea responsabilității pe autorități. Alții au scris pe Facebook: "Corupția ucide". Au existat și oameni care s-au plâns că la momentul producerii accidentului de pe A2 panourile de avertizare nu funcționau, idee falsă. Lucrurile sunt foare simple. Sau așa ar trebui să fie. Orice șofer responsabil trebuie să reducă viteza la limita legală atunci când condițiile meteo o cer, lucru uitat de unii conducători auto care aplică noțiunea de 'spirit de turmă'. Cine a produs tragedia de pe autostradă? Șoferii care nu țin cont că este ceață, că plouă, că ninge și apasă pedala de accelerație până nu mai pot.

Titi Aur, pilot de raliuri și multiplu campion, contactat de DC News, a spus că viteza şi nerespectarea distanţei dintre maşini, în combinație cu ceața sunt cauze sigure ale producerii de accidente rutiere grave.

(w670)

"În astfel de situații apare efectul de turmă. Acest lucru înseamnă că eu circul cuminte și liniștit în condiții de siguranță pentru vizibilitatea pe care o am, să zicem ceață, și merg cu 70 km/h, apoi trece un șofer pe lângă mine cu viteza de 75 km/h. Atenție! Acest lucru se întâmplă cel mai des pe autostradă pentru că, pe șosea normală, dacă trece unul pe lângă mine, se cheamă depășire. În schimb, pe autostradă apare acel mers în paralel. Și atunci eu, cel de la volan, om liniștit, cuminte și responsabil, instinctiv gândesc că sunt puțin mai fraier, că eu merg prea încet, că probabil sunt prea prudent atât timp cât cel de lângă mine merge tare, se poate și mai tare. Și măresc și eu ritmul. Celui de lângă mine, odată ce eu măresc ritmul, îi transmit încrederea că se poate.

Și apoi vine un altul și tot așa și după 20-30 kilometri de mers pe autostradă, șoferii se împing unul pe altul, își dau încredere, considerând că viteza cu care se deplasează - care deja este mărită - de la 70 km/h, la 80 - 90 - 100 este sigură", ne-a explicat Titu Aur.

[citeste si] 

"Mai mult, pe autostradă este o așa autosugestie care, în principiu, este și adevărată... că nu prea are ce să îți sară în față, că nu se poate întâmpla nimic. Și atunci spui... dacă tot sunt pe autostradă, iar toți cei din jurul meu merg cu viteza 100 km/h în loc de 70km/h, înseamnă că sunt în siguranță. De cele mai multe ori pe autostradă nu se întâmplă nimic special, nu se oprește nimeni brusc. Când se întâmplă acel ceva, adică una sau două mașini opresc din diferite motive, începe tamponarea în lanț. Se întâmplă și în Italia, și Franța, și SUA tocmai pentru că apare acest efect de turmă. Cei de la volan se consideră în siguranță, dar ei, de fapt, sunt mult peste limita siguranței. Unul dintre participanții la accidentul de astăzi spunea: 'se putea merge cu 100 km/h'. Era doar o impresie a lui. Aici este greșeala în expresia 'se putea merge'. Nu se putea merge! Dacă se putea merge cu 100 km/h nu s-ar fi întâmplat ce s-a întâmplat. Senzația celor din coloanele respective era că se putea merge cu 100 km/h. De ce? Tocmai pentru că apare acea falsă încredere transmisă de la unul la altul și pentru faptul că sunt pe autostradă și, în principiu, nu vine nimic din față", a subliniat pilotul de raliuri.

Exercițiu pentru toți șoferii

"În fiecare moment, șoferii să-și pună problema: dacă mașina din fața mea se oprește brusc într-un zid, eu pot opri până acolo? Atenție! Aici este un aspect foarte special. Când merg pe vizibilitate bună, probabilitatea ca mașina din fața mea să se oprească brusc într-un zid nu prea există pentru că eu văd și în fața mașinii din fața mea. În schimb, pe ceață, se poate întâmpla acest lucru pentru că eu văd doar mașina din fața mea, nu văd ce se întâmplă dincolo de ea. În orice moment, mașina din fața mea se poate opri în ceva oprit pe șosea. În cazul de față, un accident sau o întâmplare de pe șosea. Și atunci eu trebuie să merg cu acea viteză cu care pot opri în cazul în care mașina din față pune frână brusc. În condiții de mers normal trebuie să merg la două secunde dinstanță față de mașina din fața mea. Pe condiții de ceață, de vizibilitate redusă, distanța față de mașina din față trebuie să fie mult mai mare. Doar că... așa nu ne convine. Distanță mai mare înseamnă că nu îl mai prindem pe șoferul din față. Și atunci începe lupta... să stăm cât mai aproape de cel din față, dar dacă șoferul din față oprește brusc? Acest lucru se întâmplă tuturor șoferilor din lume, dar șoferul din România care este și mai puțin pregătit, și mai puțin coștient, ajunge mai ușor în situații de acest fel", a adăugat Titi Aur.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel