Data publicării:

Accesul pe navele spre Deltă, îngreunat din cauza cotelor scăzute ale Dunării

Autor: Elena Aurel | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa Foto: Agerpres
Sursa Foto: Agerpres

Tranzitul persoanelor şi mărfurilor pe pasarelele care leagă malul Dunării la Tulcea de navele care fac transport regulat pe fluviu între municipiu şi localităţile din Deltă este îngreunat, din cauza înclinaţiei tot mai accentuate a acestora înregistrate pe fondul cotelor scăzute ale Dunării.

Şeful flotei societăţii Navrom Delta SA, Robert Costache, a declarat pentru AGERPRES că situaţia este mai dificilă pentru persoanele care asigură încărcarea navelor cu produse de primă necesitate pentru localităţile izolate din Deltă.

'Având în vedere cotele scăzute, accesul pe nave se face pe schele care acum au o înclinaţie foarte mare, iar lucrătorii noştri care încarcă mărfurile trebuie să urce şi să coboare în repetate rânduri. Este un efort fizic peste măsură. Suntem axaţi pe mărfuri de strictă necesitate şi acestea trebuie să ajungă la populaţia din Deltă', a menţionat reprezentantul societăţii, Robert Costache.

La rândul său, directorul executiv al firmei, Nicolae Chichi, a afirmat că situaţia putea fi prevenită încă din faza de proiect a falezei Ivan Patzaichin, reabilitată în urmă cu câţiva ani de Consiliul Judeţean (CJ).

'Proiectantul putea să prevadă ca la cote scăzute să avem o altă cotă de aşezare a pasarelelor. Lucrul acesta s-a omis. Vom notifica administratorul portului, să vedem dacă reuşim în extrasezon să corectăm această situaţie. Trebuie făcută o modificare de aşezare a pasarelelor. Sunt lucrări care durează şi care se pot face în extrasezon, treptat', a afirmat directorul executiv al societăţii Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

El a precizat că în zilele de transport marfă angajaţii societăţii încarcă în navele care se deplasează pe cele trei braţe ale Dunării chiar şi 35 de tone de produse, pe zi. Pentru a evita apariţia unor accidente din cauza gradului de înclinaţie a pasarelelor şi a aglomeraţiei, angajaţii societăţii supraveghează îmbarcarea pasagerilor, iar până în prezent nu s-au înregistrat probleme.

'Pe pasarelă, merg mai încet şi mă ţin de bară. Vin săptămânal la Tulcea, pentru că la Băltenii de Jos, unde locuiesc, nu avem niciun magazin, nici pâine, nici nimic', a menţionat Angela Manea, pasager pe o navă a societăţii Navrom Delta SA.

Faleza Ivan Patzaichin, gestionată timp de 25 de ani de Administraţia Porturilor Dunării Maritime din Galaţi şi de Primăria municipiului Tulcea, a fost preluată în administrare în anul 2014 de Consiliul Judeţean pentru reparaţii, iar după reabilitare a fost predată regiei Administraţia Zonei Libere (AZL) din Sulina.

Încă din faza de proiect a lucrării au fost semnalate probleme tehnice, însă doar unele soluţii au fost luate în considerare de proiectanţi. De la începutul acestei luni, cota Dunării a scăzut sub 100 de centimetri pe raza judeţului Tulcea, potrivit Administraţiei Fluviale Dunărea de Jos din Galaţi.

La Tulcea, sâmbătă, cota fluviului este de 55 de centimetri, în scădere cu doi centimetri faţă de vineri. Tendinţa apelor Dunării în următoarele două zile este de creştere cu până la opt centimetri la Brăila şi de scădere cu până la 12 centimetri la Giurgiu, potrivit Agerpres. 

 

VEZI ȘI: Cei 25% dintre români care vor decide viitorul președinte al României. Bogdan Teodorescu: E pentru prima oară când avem trei blocuri mari https://www.dcnews.ro/cei-25prc-dintre-romani-care-vor-decide-viitorul-presedinte-al-romaniei-bogdan-teodorescu-e-pentru-prima-oara-cand-avem-trei-blocuri-mari_968812.html 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel