Abordare diferită a cercetătorilor de la Harvard în tratarea cancerului
Autor: Georgiana Dediş
Foto: Pexels/Abordare diferită a cercetătorilor de la Harvard în tratarea cancerului
Oamenii de știință dezvoltă terapia celulară concepută pentru a ucide și a preveni cancerul cerebral în modelul avansat al șoarecilor.

Oamenii de știință de la Brigham și Women’s Hospital folosesc o nouă modalitate de a transforma celulele canceroase în agenți anti-cancer puternici, scrie The Harvard Gazette.

Din laboratorul lui Khalid Shah, cercetatorii afiliaţi la Harvard au dezvoltat o noua abordare a terapiei celulare pentru a elimina tumorile stabilite si pentru a induce imunitatea pe termen lung, antrenând sistemul imunitar astfel încât să poată preveni recidiva cancerului. Echipa a testat vaccinul cu dublă acțiune, care ucide cancerul, pe un model avansat de șoarece al glioblastomului mortal al cancerului cerebral, cu rezultate promițătoare. Rezultatele au fost publicate în Science Translational Medicine.

O abordare diferită în tratarea şi prevenirea cancerului

"Echipa noastră a urmărit o idee simplă: Să ia celulele canceroase și să le transforme în ucigași de cancer și vaccinuri", a declarat autorul corespondent Khalid Shah. Director al Centrului pentru celule stem și imunoterapie translațională și vicepreședinte de cercetare în cadrul Departamentului de Neurochirurgie de la Brigham și al facultății de la Harvard Medical School și Harvard stem Cell Institute. Folosind ingineria genetică, reutilizăm celulele canceroase pentru a dezvolta o terapie care ucide celulele tumorale și stimulează sistemul imunitar atât pentru a distruge tumorile primare, cât și pentru a preveni cancerul.

Vaccinurile împotriva cancerului sunt un domeniu activ de cercetare pentru multe laboratoare, dar abordarea pe care Shah și colegii săi au luat-o este distinctă. În loc să utilizeze celule tumorale inactivate, echipa reutilizează celulele tumorale vii, care au o caracteristică neobișnuită. La fel ca porumbeii care se întorc la adăpost, celulele tumorale vii vor călători distanțe lungi prin creier pentru a se întoarce la locul celulelor tumorale. Profitând de această proprietate unică, echipa lui Shah a proiectat celulele tumorale vii folosind instrumentul de editare genetică CRISPR-Cas9 și le-a refolosit pentru a elibera agentul de ucidere a celulelor tumorale. În plus, celulele tumorale modificate au fost concepute pentru a exprima factori care le-ar face ușor pentru sistemul imunitar să observe, să eticheteze și să-și amintească, pregătind sistemul imunitar pentru un răspuns anti-tumoral pe termen lung.

"Echipa noastră a urmărit o idee simplă: Să ia celulele canceroase și să le transforme în ucigași de cancer și vaccinuri", a spus Khalid Shah.

Sunt necesare teste și dezvoltări suplimentare

Echipa a testat celulele tumorale terapeutice refolosite CRISPR (ThTC) în diferite tulpini de șoareci, inclusiv cea care a purtat celule de măduvă osoasă, ficat și timus derivate de la oameni, imitând micromediul imunitar uman. Echipa lui Shah a construit, de asemenea, un comutator de siguranță cu două straturi în celula canceroasă, care, atunci când este activată, elimină TTC-urile dacă este necesar. Această terapie cu celule cu dublă acțiune a fost sigură, aplicabilă și eficientă în aceste modele, sugerând o foaie de parcurs către terapie. În timp ce sunt necesare teste și dezvoltări suplimentare, echipa lui Shah a ales în mod specific acest model și a folosit celule umane pentru a netezi calea de traducere a constatărilor lor pentru setările pacienților.

"De-a lungul tuturor lucrărilor pe care le facem în centru, chiar și atunci când este foarte tehnic, nu pierdem niciodată din vedere pacientul", a spus Shah. Scopul nostru este de a adopta o abordare inovatoare, dar translatabilă, astfel încât să putem dezvolta un vaccin terapeutic, care ucide cancerul, care în cele din urmă va avea un impact durabil în medicină. Shah si colegii sai au observat ca aceasta strategie terapeutica este aplicabila unei game mai largi de tumori solide si ca investigaţiile ulterioare ale aplicaţiilor sale sunt justificate.

Informaţiile acestui studiu pot fi citite aici.