A mai existat o planetă în Sistemul Solar?! Iată ce s-a întâmplat cu aceasta
Autor: Ioan-Radu Gava
Foto: Twitter NASA
Cercetătorii de la Carnegie Institution for Science au făcut o descoperire senzațională. În Sistemul Solar a mai existat o planetă gigantică. Iată ce s-a întâmplat cu ea.

Potrivit echipei de cercetători de la Carnegie Institution for Science, o planetă situată între Saturn și Uranus a părăsit Sistemul Solar în timp ce acesta era încă în fazele inițiale de evoluție. Teoria spune că Soarele a fost înconjurat de un disc de gaz și praf, atunci când Sistemul Solar se forma. Prin nenumărate coliziuni, au început să se formeze planete, care, în prezent, orbitează Soarele la o distanță relativ mică.

Planetele mai masive au declanșat apoi o serie de interacțiuni gravitaționale, determinând planetele să se situeze în aranjamentul lor actual. Pentru a obține o imagine mai clară despre cum arăta Sistemul Solar atunci, echipa a realizat aproximativ 6.000 de simulări pe computer.

„Știm că există mii de sisteme planetare doar în galaxia noastră Calea Lactee”, a declarat Carnegie Matt Clement, autorul principal al unei lucrări despre simulările publicate în revista Icarus. „Dar se dovedește că dispunerea planetelor în propriul nostru sistem solar este extrem de neobișnuită, așa că folosim modele pentru inginerie inversă și replicarea proceselor sale formative. Este cam ca și cum ai încerca să-ți dai seama ce s-a întâmplat într-un accident de mașină după cât de repede mergeau mașinile, în ce direcții și așa mai departe”, a adăugat el.

A mai existat o planetă?!

Cercetătorii au descoperit că poziționarea finală a lui Uranus și Neptun, două planete înghețate, aflate la cea mai mare distanță de Soare, a fost determinată atât de masa centurii Kuiper, de o regiune de planete pitice, cât și de planetoide din capătul îndepărtat al sistemului solar. Totodată, aceștia mai iau în calcul și un „ gigant de gheață expulzat”, care a părăsit Sistemul Solar când acesta încă era tânăr.

„Acest lucru indică faptul că, deși sistemul nostru solar este un pic ciudat, nu a fost întotdeauna așa”, a explicat Clement. „Mai mult, acum, că am stabilit eficiența acestui model, îl putem folosi pentru a analiza formarea planetelor terestre, inclusiv a noastră, și pentru a crește abilitatea de a căuta sisteme similare în altă parte, care ar putea găzdui viața”, informează Futurism.com.