Mormântul Sfântului Nicolae, personajul care a inspirat legenda lui Moş Crăciun, a fost descoperit de arheologi sub rămăşiţele unei biserici antice din Turcia. Această biserică a fost scufundată din cauza creşterii nivelului apelor Mării Meditarane în Evul Mediu.
Acest personaj istoric şi biblic, care a trăit între 270 şi 343 după Hristos, este faimos pentru că şi-a donat moştenirea săracilor şi pentru că le-a dat mai mult fete saci cu aur pentru a le salva de la prostituţie.
Pe situl fostei biserici a fost contruită o altă basilică, pentru a proteja mormântul Sfântului, dar abia recent arheologii au descoperit mozaicuri şi podele din pietre aparţinând vechiului sanctuar.
Descoperirea arată că Sf. Nicolae a trăit şi murit în Turcia, scrie Daily Mail.
"Prima biserică a fost scufundată din cauza Mării Mediterane. Câteva secole mai târziu, o nouă biserică a fost construită pe locul celei vechi. Acum, am ajuns la rămăşiţele acestei vechi biserici şi ale podelelor pe care Sf. Nicolae a călcat", a declarat Osman Eravsar, şeful Comisiei de Conservare a Vestigiilor culturale din Antalya.
De ce scot magazinele la vânzare marfa de Crăciun cu câteva luni înainte. Cel mai mare risc
Aproape toate magazinele mari au scos la vânzare articole de Crăciun, şi nu doar în România. Asta deşi ne aflăm abia la finalul lunii septembrie, iar până la Crăciun mai sunt exact 85 de zile. Există, însă, şi un motiv pentru care marii retaileri recurg la această tactică.
Fenomenul nu este nou, având în vedere faptul că anual retailerii încep sezonul sărbătorilor din ce în ce mai devreme. A scăpat însă de sub control? E normal ca clienţii să fie copleşiţi de muzică de sărbători, reclame şi produse de sezon încă din luna octombrie?
Retailerii au mai multe motive pentru care "fură" startul sărbătorilor. Unele magazine, spre exemplu, realizează aproape jumătate din veniturile nete anuale în perioada sărbătorilor, astfel că un sezon slab se poate dovedi dezastruos. În plus, cumpărătorii răspund emoţional şi comportamental cozilor din magazine, iar lansarea timpurie a vânzărilor tematice îi poate impulsiona pe mulţi să înceapă să cumpere cadouri.
"Muzica de Crăciun şi toate efectele vizuale afectează comportamentul cumpărătorilor. Unii profită şi cheltuie un pic mai mult", explică Charles Lindsey, profesor de marketing la Universitatea Buffalo, conform CNN.
Există, însă, şi riscuri când ofertele de sărbători sunt prezente pentru prea mult timp. Magazinele se folosesc de promoţii pentru a convinge clienţii să cumpere produsele acum, în caz contrar putând rata ofertele. Dar o promoţie lansată în octombrie îşi pierde din putere dacă clienţii sunt convinşi că pot găsi aceleaşi produse la vânzare şi în decembrie şi în ianuarie.
"Într-un sezon de sărbători lung de 4 luni, nu sunt motivat să cumpăr totul acum. Se pierde simţul urgenţei", explică şi David Katz, şeful departamentului de marketing la Randa Apparel & Accessories, companie care produce Levi's, Tommy Hilfiger şi alte branduri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii