A fost găsit mormântul lui Moş Crăciun. Surpriză, nu e în Laponia
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Brett Sayles, Pexels
Fotografie de la Brett Sayles, Pexels
Cu doar două luni înainte de sărbătoarea Crăciunului, arheologii vin cu o veste importantă. A fost găsit mormântul omului de la care a pornit întreaga legendă a lui Moş Crăciun. Şi surpriză, acesta nu se află în Laponia. 

Mormântul Sfântului Nicolae, personajul care a inspirat legenda lui Moş Crăciun, a fost descoperit de arheologi sub rămăşiţele unei biserici antice din Turcia. Această biserică a fost scufundată din cauza creşterii nivelului apelor Mării Meditarane în Evul Mediu. 

Acest personaj istoric şi biblic, care a trăit între 270 şi 343 după Hristos, este faimos pentru că şi-a donat moştenirea săracilor şi pentru că le-a dat mai mult fete saci cu aur pentru a le salva de la prostituţie. 

Pe situl fostei biserici a fost contruită o altă basilică, pentru a proteja mormântul Sfântului, dar abia recent arheologii au descoperit mozaicuri şi podele din pietre aparţinând vechiului sanctuar. 

Descoperirea arată că Sf. Nicolae a trăit şi murit în Turcia, scrie Daily Mail

"Prima biserică a fost scufundată din cauza Mării Mediterane. Câteva secole mai târziu, o nouă biserică a fost construită pe locul celei vechi. Acum, am ajuns la rămăşiţele acestei vechi biserici şi ale podelelor pe care Sf. Nicolae a călcat", a declarat Osman Eravsar, şeful Comisiei de Conservare a Vestigiilor culturale din Antalya. 

De ce scot magazinele la vânzare marfa de Crăciun cu câteva luni înainte. Cel mai mare risc

 

Aproape toate magazinele mari au scos la vânzare articole de Crăciun, şi nu doar în România. Asta deşi ne aflăm abia la finalul lunii septembrie, iar până la Crăciun mai sunt exact 85 de zile. Există, însă, şi un motiv pentru care marii retaileri recurg la această tactică. 

Fenomenul nu este nou, având în vedere faptul că anual retailerii încep sezonul sărbătorilor din ce în ce mai devreme. A scăpat însă de sub control? E normal ca clienţii să fie copleşiţi de muzică de sărbători, reclame şi produse de sezon încă din luna octombrie? 

Retailerii au mai multe motive pentru care "fură" startul sărbătorilor. Unele magazine, spre exemplu, realizează aproape jumătate din veniturile nete anuale în perioada sărbătorilor, astfel că un sezon slab se poate dovedi dezastruos. În plus, cumpărătorii răspund emoţional şi comportamental cozilor din magazine, iar lansarea timpurie a vânzărilor tematice îi poate impulsiona pe mulţi să înceapă să cumpere cadouri. 

"Muzica de Crăciun şi toate efectele vizuale afectează comportamentul cumpărătorilor. Unii profită şi cheltuie un pic mai mult", explică Charles Lindsey, profesor de marketing la Universitatea Buffalo, conform CNN. 

Există, însă, şi riscuri când ofertele de sărbători sunt prezente pentru prea mult timp. Magazinele se folosesc de promoţii pentru a convinge clienţii să cumpere produsele acum, în caz contrar putând rata ofertele. Dar o promoţie lansată în octombrie îşi pierde din putere dacă clienţii sunt convinşi că pot găsi aceleaşi produse la vânzare şi în decembrie şi în ianuarie. 

"Într-un sezon de sărbători lung de 4 luni, nu sunt motivat să cumpăr totul acum. Se pierde simţul urgenţei", explică şi David Katz, şeful departamentului de marketing la Randa Apparel & Accessories, companie care produce Levi's, Tommy Hilfiger şi alte branduri. 

CITEŞTE MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel