Data actualizării:
Data publicării:

8000 de SUV-uri au fost avariate: ”Vom face imposibilă deținerea unui SUV în zonele urbane din întreaga lume”

Autor: Elena Didila | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto Twitter Tire Extinguishers
Sursa foto Twitter Tire Extinguishers

Pornind din Regatul Unit, o rețea militantă s-a răspândit pe întregul continent și în Statele Unite. În ultimele luni, rețeaua a vizat peste 8.000 de mașini.

”Noi suntem cei care dezumfla anvelope. Vom face imposibilă deținerea unui SUV în zonele urbane din întreaga lume. Pentru climă, sănătate, siguranță publică."

Așa este descris grupul de activiști Tire Extinguishers, care seamănă panică în rândul proprietarilor acestor vehicule și care în ultimele luni susține că a vizat deja peste 8.000 de mașini de mare putere în toată Europa, potrivit Europa Today.

Pornind din Regatul Unit, rețeaua militantă s-a extins în restul Bătrânului Continent și în Statele Unite.

În miezul nopții, membrii rețelei dezumflă anvelopele acestor vehicule, considerată o aberație ecologică. ”Dezumflatorii” își avertizează sistematic victimele lăsând pe parbrizul vehiculelor o notă: ”V-am dezumflat una sau mai multe cauciucuri. Nu o luați personal, nu sunteți scopul nostru, ci vehiculul dumneavoastră de această dimensiune care în oraș este deosebit de dăunător. Producătorii de automobile încearcă să ne convingă să cumpărăm SUV-uri și 4x4, dar acesta este un dezastru pentru climă. SUV-urile sunt a doua cea mai mare sursă globală de creștere a dioxidului de carbon în ultimul deceniu, înaintea industriei aviației”, se arată într-o notă a acestora.

Potrivit militanților, aceste vehicule reprezintă: ”lux și emisii inutile, etalate de bogați, care provoacă dezastre climatice, provoacă poluare a aerului și ne fac drumurile mai periculoase”.

Grupul vizează și SUV-urile electrice, insistând că acestea sunt la fel de nesigure în zonele urbane.

Pe rețelele de socializare au fost publicate fotografii cu sute de mașini electrice abandonate pe un câmp de la periferia Parisului. Veste care de la început a pus accentul pe paradoxul economiei verzi (actualizată astăzi în ”tranziție ecologică”): sectorul auto va trebui să treacă la electric dar când va sosi momentul reciclare, nicio uzină nu este capabilă să elimine bateriile care alimentează vehiculele. Prin urmare, momentan, acestea sunt abandonate de companiile de management în diverse zone, bineînțeles cu riscul de a polua solul și atmosfera, scrie Europa Today. După ani de neglijare, micromașinile din Paris nu par să fi fost încă reciclate. 

Autovehiculele imortalizate în fotografii sunt mașinile electrice deținute de Autolib, companie inaugurată în 2011 cu scopul de a produce vehicule electrice pentru car sharing la Paris, unele mașini fiind folosite și în alte țări precum Italia. Era vorba de un proiect care prevedea punerea la dispoziția utilizatorilor a autovehicolelor mici, ecologice și cu autoservire, care puteau fi folosite cu un sistem de abonament.

Un proiect care a eșuat în 2018, moment în care compania nu a putut să-și vândă întregul parc de mașini. Cele mai multe dintre ele au fost abandonate, iar reutilizarea lor nu mai este posibilă. Episoadele de genul acesta devin din ce în ce mai dese, și nu doar în Europa.  

După tema autonomiei, cea a reciclării și a aruncării bateriilor epuizate este una dintre principalele teme când vine vorba de mașini electrice. De fapt, mulți se întreabă astăzi cum vor fi tratate numeroasele materiale poluante precum litiu, cobalt și nichel prezente în interiorul bateriilor odată ce acestea ajung la sfârșitul ciclului de viață, stârnind și multe controverse și preocupări de mediu. Mai ales dacă calculăm că în 2020 cererea globală de baterii a fost de 282 GWh, în timp ce această cifră este de așteptat să crească la 3.500 GWh până în 2030.

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel