Aproape jumătate (44,16%) dintre vehiculele controlate în trafic în primele şase luni ale anului aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, potrivit unui comunicat al Registrului Auto Român (RAR).
"Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele şase luni din anul 2023, 44.472 de vehicule, la nivelul întregii ţări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 44,16% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,54%); emisiile poluante (22,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,04%); vizibilitate (12,81%); şasiu şi elemente ataşate şasiului (11,08%)", se arată în comunicatul RAR.
Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 5,57% dintre vehiculele controlate şi în 1,9% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.
În urma verificărilor s-au identificat deficienţe din sfera poluării la 2.820 de vehicule dintre cele controlate.
Probleme la frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete
Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.064 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident, subliniază sursa citată.
Aproximativ 2,6% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat.
"În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor şase luni ale anului 2023, au fost aplicate 14.354 de sancţiuni, au fost retrase 12.362 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 194 de vehicule şi 260 ITP-uri au fost anulate", se arată în comunicat.
În Bucureşti şi judeţul Ilfov au fost verificate, în perioada menţionată, 2.919 vehicule. Dintre acestea, 73,65% prezentau diferite neconformităţi tehnice sau legate de acte şi 722 (24,61%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 15,71% din cazuri s-au constatat deficienţe din sfera poluării, 9,1% aveau probleme legate de identificare şi 4% aveau ITP fals, expirat sau anulat.
În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră în această regiune au fost aplicate 1.759 de amenzi contravenţionale şi au fost retrase 1.803 certificate de înmatriculare.
"În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară. Atragem atenţia că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni", se menţionează în document, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Jupiter intră în Gemeni, pe 26 mai. Daniela Simulescu: Beneficii pentru patru zodii
- De ce vin cetățeni din SUA și Europa să muncească în România. Chestorul Liviu Bute: ”Trebuie să o spun și eu, pentru că tot s-au vehiculat aceste informații”
- BANCUL ZILEI: Scrisoare de la o mamă, pentru fiica ei
- Cum am ajuns să spunem "mulțumesc" în limba română. Originile cuvântului: O poveste cu două laturi
- Trecerea de pietoni care se ridică dacă depășești viteza. Titi Aur: Îți sar dinții, dar parcă s-a mers puțin prea departe / video
- MAE, atenționare de călătorie pentru românii care merg în Bulgaria
- Cum ar putea fi opriți profesorii care încearcă să recupereze materia prin meditații. Conf. univ. dr. Firuța Tacea: Trebuie să existe la nivel local / video
- Patru bărci de mare viteză au intrat direct într-o colonie de pelicani din Delta Dunării / video
- Ne îndreptăm spre un dezastru financiar, avertizează prof. Coșea. Atenționare pentru români: Urmează ”mama tuturor crizelor”
- Prețurile la gaze și energie electrică - la ce să ne așteptăm. Predicția lui Adrian Vintilă, board advisor Future Energy Leaders (FEL) România