Data publicării: 02.11.2020 15:21
134 de ani de la PRIMA mașină de producție. Cu ce rula motorul de 0,6 CP
Foto: Pixabay
Carl Benz a înregistrat în anul 1886 primul automobil la Oficiul Imperial de Brevete din Germania.
Conform paginii Istoria Zilei , „mașina” înregistrat se nume Motorwagen și era un vehicul propulsat de un motor cu explozie în patru timpi. Acesta era o trăsură cu trei roți și cu un motor de 0,95 litri care rula cu benzină și dezvolta 0,6 CP. Motorwagen putea atinge în linie dreaptă o viteză maximă de 16 km/h.
Vezi această postare pe Instagram
#Astazi în istorie: #2noiembrie1886 Oficiul Imperial de Brevete din Germania i-a acordat lui Carl Benz brevetul pentru automobile. Primul automobil, construit de inginerul german Karl Benz în anul 1885, s-a numit Motorwagen şi era vehicul propulsat de un motor cu explozie în patru timpi, alimentat cu benzină. Acesta era, de fapt, o trăsură cu trei roți și cu un motor de 0,95 litri amplasat în partea din spate care dezvolta 0,6 CP. În aceste condiții, viteza maximă pe care Patent Motorwagen o putea atinge era de 16 km/h. În linie dreaptă. Vehiculului i-a fost acordat patentul nr. 37435, pe care Benz îl solicitase în 29 ianuarie 1886. Automobilul demara greu, scotea un zgomot infernal şi un nor de fum gros şi urât. Pentru a porni, motorul trebuia încălzit mai întâi cu apă fierbinte, iar apoi, în timp ce şoferul manevra pornirea, vehiculul trebuia împins pâna când pistoanele ajungeau să funcţioneze singure. Motorwagen a fost produs în doar trei exemplare, iar unicul care mai există şi astăzi este expus la Muzeul Tehnicii din Munchen. Benz şi-a prezentat oficial invenţia în public la 3 iulie 1886, pe Ringstrasse din Mannheim, iar la demonstraţie s-a produs şi un incident nefericit. Zgomotul motorului a speriat calul măcelarului care a luat-o la goană răsturnând produsele din căruţă în şanţ şi rănind vizitiul. În plus, Motorwagen era alimentat cu benzină, iar acest lucru a alarmat opinia publică, pentru că tocmai în acele vremuri apăruseră maşinile de gătit cu petrol, care mai făceau explozie prin bucatarii. Cum rezervorul automobilului intra de de 20-30 de ori mai mult carburant, unele ziare au sugerat că ar fi bine să-i fie retras brevetul inventatorului, pentru a nu incendia întreg oraşul. Inginerul Benz nu s-a descurajat şi a prezentat noi modele mai silențioase şi a propus amenajarea unor staţii de alimentare cu benzină la unele intersecţii, pentru ca rezervorul maşinii să nu fie prea mare. Pentru a populariza invenţia soţului ei, Bertha Benz a luat Patent-Motorwagen nr. 3, se spune fără ştirea lui Karl, şi a plecat cu automobilul să-şi viziteze rudele, pentru a-i demonstra utilitatea ca mijloc de transport pe distanţe lungi.
O postare distribuită de Istoria Zilei (@istoriazilei) pe Nov 1, 2020 la 11:15 PST
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
ParintiSiPitici.ro
DCSport.ro